Amodernmyth

Alla inlägg den 7 februari 2018

Av Fröken Svår - 7 februari 2018 22:28

Onsdag, kan inte fatta att veckorna springer iväg. Vi har redan kommit en bit in i februari. Albin hade sin första riktiga läxa förra veckan och var jätteduktig.


 


Det här med barn och syskon är väldigt intressant. Vi har ju uppfostrat våra pojkar på samma sätt men dom är så otroligt olika. Väldigt häftigt. Ett exempel är när dom äter...detta är en bild från frukosten och det ser helt olika ut på deras plats efter att dom ätit färdigt.

 


I förra veckan möttes vi av en ambulans precis utanför våran dörr. Olustigt såklart och man undrar vem som råkat illa ut. Precis när Joel och jag skulle gå ut till bilen så kommer det en man och ringer på och frågar om det är hos XX när jag svara nej så går han vidare och precis då åker ambulansen efter att dom stått utanför oss i en timme. När vi kom hem fick jag en olustig känsla och sa till Jens "Undra om XX har dött" och idag så fick jag reda på att hon gått bort den dagen. Så jäkla tragiskt. Hon som alltid var glad och en av få på denna gata som pratar med oss och Jens hade hejat på henne några dagar tidigare. Livet är verkligen ett lån och hon som bara var 53. Sen slår det mig hur ambulanspersonalen var så glada när de kom tillbaka till ambulansen. För dom är det ett jobb  och jag blir imponerad över hur dom kan slå bort det dom precis varit med om samtidigt som jag förstår att man MÅSTE gör det annars skulle dom ju gå under. Impad över folk som jobbar inom vården.


 


Vi jobbar med pojkarnas rum nu på kvällarna och det mesta är klart. Målat tak, lister, väggar , element och tapetserat. Vi beställde tapeter som skulle komma hem och när de kom efter en vecka så var det två olika batcher på rullarna. Så man suckade högt men sen så hittade vi en annan tapet och jag inser hur mkt bättre det blev med dessa. Ingen ont som inte har nått gott med sig som man säger.


    


I fredags så fick var och en i familjen önska vad dom ville göra på lördagen så Joel ville rita så efter frukosten tog vi påtår på kaffet och satt och ritade. Sen gjorde vi oss i ordning för Albins önskemål, nämligen att titta på djur. Vi åkte då till Vallby friluftsmuseeum och tittade på djuren där. Efter de åkte vi till Erikslund och Jens gick in för att spela på lotto som var hans önskemål, dock blev det ingen vinst. Jag själv ville åka till Ikea och köpa de sista till pojkarnas rum så det gjorde vi. Jag passade även på att gå in på cervera och handla för mitt presentkort jag fick från kollegorna på coop. Massa fint fick jag ihop och 1728 kronor gick det på men så var de 20%. Pojkarna var med där inne i en timme och skötte sig exemplariskt. På kvällen var det mello och vi hejade såklart på Benjamin Ingrosso för det var Albins & Joels favvo.


           


På söndagen kom Matilda och hämtade upp Albin för att inkassera sin födelsedagspresent. Dom skulle ut i skogen och låtsas jaga lite. Albin klädde sig i kepsen han fick i present och sitt gevär. Dom såg ett rådjur och käkade korv och fikade. Stella fick träna lite spår också. Albin var så nöjd och sen när vi hämtade honom blev vi bjudna på middag. Kändes så konstigt för oss att inte ha Albin hemma. Men vi pysslade och spelade spel med Joel.


 


Nu blir det sängen så man är redo för ännu en jobbdag. Men avslutar med en bild på mina fina tulpaner .

/ A


 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards