Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 28 januari 2018

Isbar och isbana.

Av Fröken Svår - 28 januari 2018 20:17

Sist jag skrev så sa jag att det skulle bli en bra fredag och den startade toppen. Utvecklingssamtalet gick jättebra och fröken plussade Albin så mkt. Jag fick torka nån tår av stolthet. På slutet av dagen fick dock en kalldusch på jobbet. En av de två kunder vi tog in efter sommarn valde att köra sin verksamhet i egen regi eftersom de varit så mkt tjafs och det ledde till att några av våra inhyrda inte fick vara kvar. Jättetråkigt speciellt med Fadi och Gucci och så trist för Jennie och Jannes son men det kanske löser sig endå. . Skönt att slippa den kunden som vi nog aldrig kunnit tillfredställa men det kostar såklart multum med pengar för vårat företag. Albin ritade en teckning till Fadi och Gucci och när vi sa hejdå så rann det tårar både på mig och Bitte och Gucci. Så gulligt när Albin stavat på teckningarna, kolla bara stavningen på barcelona. Underbart! Sen blev det alldeles för kort när jag klippte mig. Suck! Men det växer ut,


   


 


På lördagen lämnade vi barnen hos min bror Henrik och hans tjejer och sen tog vi tåget med Janne och Jennie till Sthlm och checkade in på Hotel C. Där tog vi ett glas innan vi gick till isbaren. Det är alltid en upplevelse men den var inte riktigt lika häftig som när vi var där sist. Efter de gick vi till rummet och gjorde oss i ordning och gick ut och käka, sen tog vi en taxi till Norra Brunn och gick och kikade på Niklas Andersson som är Jens och min favvo och även Björn Gustavsson den yngre uppträdde. Adam Pålsson var där för att titta på Björn och Jennie och jag passade på att fotas med dom. Inte världens vackraste bild men vad gör det. Efter det promenerade vi hem och tog en kebab innan vi somnade gott. Pojkarna hade haft det toppen hos bror och tjejerna och Albin fick tårar i ögonen i bilen för han inte ville åka hem och Joel sa " När ska vi till dom igen" 


         

Förra helgen så åkte vi skridskor. Sist Albin åkte så var han 3 år och Jens höll i honom hela tiden. Nu så höll han honom i handen 5 minuter sen åkte han själv. På slutet fick han bra glid. Joel imponerade som bara den, han har ju aldrig stått på ett par skridskor och han gick själv med skridskorna. Jättebra balans!! Dom tyckte de var superkul och Jens är ju grym på att åka eftersom han spelat hockey i herrans massa år. Kul att se ! 


       



Dom är så härliga dom små. Förr så tyckte vi det var så gulligt att klä dom i likadana kläder. Nu gör vi det bara till jul eller om det är nått speciellt men nu har dom själva börjat köpa likadana kläder när dom får välja. Älskar´t.


   


Albins bilsäng blev såld igår så då gick startskottet för projekt göra om pojkarnas rum. Det ska målas tak, väggar och tapetseras och köpa nya möbler. Så nu är det spacklat och klart där uppe men idag har dagen mest gått åt att rensa vinden. Vi kastade så mkt och det känns så himla skönt. Dom fick välja själva hur dom ville göra och dom valde att de ville fortsätta och dela rum så nu ska det bli våningsäng där inne. Kommer bli toppen.


   



Glömde ju skriva i nyårsinlägget något som Albin sa under middagen som jag aldrig vill glömma så jag garderar mig genom att skriva det här . Mitt i middagen så säger Albin till mig " Du har ett fint hjärta och du är fin och titta på. Så är du en sån bra mamma. Det är så bra att du är med i familjen".  Så himla fint så jag kunde ju knappt äta utan torka tårar istället.  Tänk att vi fått två så kärleksfulla pojkar. Joel är ju världsmästare i gos och han är verkligen familjens underhållare.


Nej nu blir det soffan och så ska vi se till att veckan blir riktigt bra och glädjas över att de finns plattång för jag vart så full i skratt åt denna bilden jag tog efter jag blåst håret. Rufs! 


 


/ A 


 
 
Ingen bild

Bitte

28 januari 2018 21:07

Du skriver så fint om din familj och ditt liv. Alltid roligt att läsa din blogg❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards