Amodernmyth

Alla inlägg den 11 januari 2018

Av Fröken Svår - 11 januari 2018 20:02

God fortsättning på er!


Vi hade världens bästa nyårsafton. Lugn med långpromenad innan vi gick hem och gjorde i ordning överraskningspåsar till pojkarna som dom kunde öppna en i timmen från klockan 20 till 23. Väldigt uppskattat och kommer bli en ny tradition här hemma.


 




Allting klaffade så bra för vi brukar dra ut på tiden och inte få till det så att maten blir efter 19 men i år blev den vid 18 , helt perfekt! Medans maten gottade till sig så öppnade vi lappen vi skrev förra nyår om förväntningarna på året som kommer tillsammans med en flaska bubbel. Vi bokade av 7 1/2 punkt på listan som kanske innehöll 24 punkter. Efter det skrev vi en ny inför detta år. Menyn bestod av en avocadokräm med citron och räkor i snapsglas till förrätt och oxfilé med potatisrosor till förrätt och nutellapannacotta till efterrätt. Jättegott alltsammans.


 



     


Så var det äntligen dags att öppna klockan 20 påsen..den innehöll  roligt godis. Klockan 21 påsen innehöll ett målarkit där de skulle måla 4 stycken små dinosaurier var. Klockan 22 påsen innehöll ballongtävling som Albin vann, en guldmedalj i choklad som han valde att dela med hela familjen. Även kortspelet löjliga familjen innehöll påsen så det blev en match i det också.  Klockan 23 påsen innehöll poppers som smäller med krut och spottar ut guld och silver girlanger, och så innehöll påsen massa tomtebloss.


         


Tiden gick så fort så helt plötsligt var det dags att sätta på sig ytterkläder och gå ut och kika på raketerna. Dom började toksmälla vid 23:55 vilket tar udden av själva 24 slaget. Vi hade inga smällare utan snyltade på alla andras. Det började snöa precis då så de var lite svårt att se men några såg vi. Mysigt att Joel var vaken också.Finns inget bättre än att pussa sina tre killar gott nytt år.


   


Efter tolvslaget sa grabbarna " vi har ju inte hunnit ha disco ännu" så vi drog igång det innan vi somnade vid 01:30. Verkligen världens bästa nyår och nu ser jag fram emot årets nyårsafton!!



 


Veckan efter nyår kom pojkarna och hälsade på mig på jobbet. Det tyckte både dom och jag var jättekul! Dom fick åka truck och Gucci bjöd dom på tuggummi.


 


Har varit avis på Jens som fått vara hemma med pojkarna. Joel är så otroligt rolig, speciellt sådär när han är ledig och utvilad. Han får verkligen hela familjen att as garva. Charmtrollet! Albin fortsätter med spännade frågor som " Om man inte har några armar men ändå måste lära sig spela trummor, hur gör man då?" Underbar tid!  I fredags när jag kom hem hade dom köpt en varsin blomsterbukett till mig.


   


 


Helgen som var , var verkligen toppen. Fredagar är alltid mysiga här hemma, och Jens och jag var uppe sent både fredag och lördag. På lördagen tog vi en promenad och när vi kom hem tog vi en sväng till västerås. I söndags var det dags för oss att gå på disney on ice som tomten varit så snäll och lagt i våra strumpor. Riktigt bra, man blir verkligen imponerad! Pojkarna såg ut som de kommit till himmelriket när de gick runt bland alla blinkade grejer och saker man kunde köpa. Albin fick en Woody från Toystory och Joel fick Blixten. Ingen av pojkarna har varit Bilar filmer tokiga men nu har Joel blivit jätteförtjust och han var såå uppspelt när Bilarna kom ut på isen.  Dom kom ut från taket och det var smällare och bilar som körde utan förare. En riktig höjdare, speciellt andra delen.


         


I måndags började vi återställa hemmet men vi har bara hunnit med köket, och får ta resten på söndag. Det var äntligen dags att smaka på pepparkakshuset som pojkarna frågat om så länge. Vi tänkte att de gör nog susen för Albins lösa tand och det gjorde det. En kort stund efter dom ätit så lossnade den. Tänk att man kan bli så stolt över en sån sak. Stora killen!


   


Imorgon blir det utvecklingssamtal i skolan och så ska jag klippa mig. En bra fredag helt enkelt. Önskar er en trevlig helg! Avslutar med några inlägg från ett av de bästa konton på instagram, som skapar så mkt bra tankar. Det där med instagram är roligt för folk är roliga. Folk vill inte se när folk mår bra. Jag har faktiskt fått ett mail om varför jag inte visar upp några kaosbilder i vardagen på hemmet  och med barnen på min instagram och jag svarade helt enkelt att vi har sällan kaos och dom få gånger vi har det väljer jag inte att ta en bild och lägga upp det utan jag vill minnas de fina stunderna. Det bästa jag vet är att umgås med familjen och jag är inte trött, jag är inte less på barnen och jag älskar min karl. Tänk om 2018 är året då folk skakar av sig avundsjukan och njuter av det man själv har istället och är man inte nöjd, gör något åt det istället.


 


  


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards