Amodernmyth

Alla inlägg den 23 maj 2017

Av Fröken Svår - 23 maj 2017 19:51

Som rubriken lyder så kläckte Albin ur sig " Mamma, jag ska bli kär i Joel " en morgon här i veckan. Dom låg och gosade och pussades. Jag älskar deras syskonkärlek.


 


Nu har lillskrutten fyllt 3 år. En väldigt lyckad dag blev det. Vi började med sång , ballonger och paket på morgonen. Varje paket som han öppnade sa han " Åh precis vad jag har önskat mig " . Varmchoklad med grädde och födelsedagshatten på innan vi gjorde oss i ordning för Leos lekland.


     


Det var tomt med folk på Leos så det var toppen. Ljudvolymen var låg och man kunde verkligen göra det man ville. Efter flera timmars lek åkte vi hem och hämtade tårta och inväntade gästerna. Vi dukade för alla 15 personer på altanen och bjöd på hamburgare med pommes och sen tårta och bullar efteråt. Joel dekorerade tårtan själv med turtles gubbarna och man kan säga att more is more när det kommer till den biten. Joel var så nöjd med alla paket och hela dagen. När gästerna gått så fick jag världens härligaste kram och " jag fyller väl år imorgon också ".


 


         


I onsdags var vi på info möte på skolan och jag kan säga att jag lämnade mötet med en varm känsla. Jag hade ju egentligen ingen aning om vad förskoleklass innebar och hade målat upp en bild som jag inte alls var nöjd med men bilden ändrades totalt så nu är vi peppade inför hösten. Fröken verkar så mysig!


I torsdags var det sommarfest på dagis och där tackade dom av barnen som ska sluta nu efter sommaren. Dom fick en påse med grejer i med tillhörande dikt om vad allt i påsen skulle användas till och när jag läste den fick jag blinka bort tårarna för det var så fint. Sen fick dom en varsin stor ros och diplom. Jättefin gest och dom sjöng så fint alla barnen. Efter de åkte Albin och jag ner till optikern för min årliga linsundersökningskontroll. Fick så mkt beröm över hur duktig och snäll Albin är och jag blir lika stolt varje gång.


 


 


På fredagen var det dags för Albin att börja fotbollsskolan. Han tyckte verkligen det var superkul och vi förstod att han tyckte tjejerna i laget var gulliga för han vart så generad när vi pratade om dom. Så otroligt sött! Det var väldigt bra organiserat också så det ska bli kul och följa utvecklingen där. Joel tyckte däremot inte de var så kul att stå och titta på han ville ju också spela.


     


I veckan möttes hela världen av beskedet att Chris Cornell tagit sitt liv. Så fruktansvärt tragiskt! Tänk att må så jäkla dåligt att man tycker att den enda utvägen är att avsluta sitt liv. Han var en fantastisk musiker och hans band audioslave har gjort en av världens bästa låtar gasoline enligt mitt tycke. Ledsamt att man aldrig hann se honom live.


 


Ha en bra vecka!


/A



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards