Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2016

Jens 30 års fest.

Av Fröken Svår - 25 oktober 2016 19:36

 Så roligt med lite rörelse på bloggen igen med gillatryckningar och kommentarer. Det är så kul då!!


Jens 30 års fest vart väldigt lyckad. Kändes som vi hade läget mer under kontroll denna gång och mkt beror nog på att på min 30-års fest var jag ju så sjuk med feber och så men det partjades bort snabbt ;-)  Denna gång var vi friska båda två och förberedde all mat dagen innan. Dock gjorde vi en tabbe och satte pajerna på ett sån bullställning och när jag satte mig i soffan hörde jag ett ras i köket. Som tur var hamnade bara en paj i golvet så Jens fick åka och handla nya ingredienser för att göra en ny paj.


 

     


Jensa hade fixat sin egna vodka ;-)


   


Gästerna kom och fördrink intogs innan det var dags för mat. Efter maten blev det lekdags!


       


Så roligt att alla ställer upp på tokigheterna och vinnarna i tävlingarna blev Jennie & Henric och dom varsin vinsthink med grejer i!


 


Jäklar så mkt jobb det är med att ha en sån här fest men inköp av dryck, fixa mat, lekar , dekorera och städa. Det är så värt det för vi har så härliga partymänniskor runt oss men detta var vår sista stora fest. Man ska sluta på topp. Vi hade köpt drinkunderlägg som gav många skratt.


   



Tarkans pusslåt spelades ett par ggr under kvällen så den ekade i mitt huvudet ett par dagar efter . Kvällen avslutades tidigt ( om man jämför med min fest som slutade vid 04:00 snåret). Så vi var pigga dagen efter och med hjälp av nattgästerna så städade vi lokalen. Guld värt! Vi är så glada för alla som kom och hade sin festligaste humör med sig. Såå otroligt glad att Pillan och Jocke kom upp från Vimmerby.     Vi har bokat ett nytt datum när de kommer upp hela familjen och vi längtar så!!


 




På denna bild hade Jill och Henric åkt hem...

  



När pojkarna kom hem från mormor och morfar så ville dom också prova på lekarna vi haft...Tyvärr har jag ingen bild när gästerna gjorde denna gren med hattbasket.


 



Så nu har jag nog kommit ikapp med det som hänt den senaste tiden.




I fredags vabbade jag och Jens kom hem med ett vas med 20 vita rosor i.. Kärlek! Sen åkte han och köpte sin efterlängtade högtalare så vi poppade musik nästan hela helgen. Vi hann med lite viktiga saker och plantera höstblommor i krukan vid dörren. Jag blev så nöjd!  Vi hade äntligen tid att spela bamses gympaspel som pojkarna fått från Fia och Viktor. Det var riktigt skoj för både stora och små.


          

 


Nu har jag nedräkning till min födelsedag på fredag...Då blir jag 30+. Jag har alltid haft åldersnojja men det känns som det börjar plana ut nu. Men jag är en orolig själ, undra när det ska växa bort.


Ha en bra vecka !


/A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards