Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 15 juli 2016

Semester!

Av Fröken Svår - 15 juli 2016 20:32

 


För en vecka sen gick vi på semester och sommarlov hela familjen. Så himla mysigt. Jens mötte mig med en liten påse chips och lite choklad och jättefina rosor när han hämtade mig från jobbet. Det smakade himmelskt då vi levt på soppa ett tag. Dock gav soppdieten resultat, Jens gick ner 7 kg på två veckor och jag vägde mig inte men kände på kläderna.



Smakar blåbär när vi gick hem från dagis innan det vankades sommarlov.

 


På väg hem för att ha sitt första sommarlov! 

 


På lördagen städade jag hela huset och Jens byggde upp soffan i våran myshörna innan vi cyklade över till Måns som blev 9 år. Vi var bjudna på fika men blev kvar på middag. Jättemysigt med spontana grejer.


 


På söndagen fick vi besök av Jill, Henric och deras grabbar. Grillning och badning. Så länge sen sist och väldans trevligt! 


 


På måndagen fixade vi pass till Albin. Han var bara 9 månader på sitt gamla pass och även om de inte går ut förens nästa år så tyckte polisen att de var bra. Efter de åkte vi ut till min jobbarkompis som vunnit en cykel som hon gav till Albin. Så himla gulligt. Dock fick även en kasse med böcker, målarbok och spiderman gubbe. Vi fick även klappa på hennes hästar. 


 


På tisdagen passade vi på att åka till mall of scandinavia för första gången. Himla fint var det och det blev en hel del shopping! 


 


På onsdagen åkte vi till Sthlm och gick först på aquaria och kollade in fiskar och hajarna. Riktigt litet och inte alls värt pengarna men barnen var glada.


     


Efter det så gick vi ni nästgårds till gröna lund. Massa karusellåkning, lotto och god mat. Grabbarna tyckte de var så spännande att kika utanför spökhuset. Joel njöt av att åka karuseller och tjöt meera. Joel åkte tåget som inte Albin vågade och då sa Albin " Joel är ganska så modig " sen vågade Albin åka också så då sa han att nu är vi lika modiga Joel och jag. Vi kändisspottade även Martin Melin (räknas han som kändis?) och Peg Parnevik som spelade in nått.


             



En jättehärlig kväll och vi åkte inte hem förens efter 21. Barnen har vänt på dygnet och lägger sig vid 21:30 och vaknar ca 12 timmar senare. Så mysigt att göra så på sommaren tycker jag. Så länge dom är glada och inte lider. Igår satt vi och lyssnade på sommarpratarna och det var så skönt ute.


 


Jag har blivit dundelförkyld också. Våran vanliga tur fortsätter och de känns extra trist när vi ska iväg imorgon. Har försökt tagit mig i kragen så vi åkte och köpte brallor till Albin som växt ur alla jeans och sen för att kolla in blomsterlängan vid ån som dom gör så fin varje år. I år var det musiktema.


 



Nej nu ska jag försöka vila upp mig så jag orkar åka imorgon. 


/  A



 
 
Ingen bild

mamma/mormor

30 juli 2016 13:25

🌞🍒🏊😎🎡🎢🎠🍭🍦🍔🍕🍝🍄🍉🌴🌅⚽👙💶🌹🌞underbart💝

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards