Amodernmyth

Alla inlägg den 30 juni 2016

Av Fröken Svår - 30 juni 2016 19:30

Midsommar var lika mysig som vanligt. Vi kom till Eskilstuna redan på torsdagen och då började vi med att klä midsommarstången. Himlen bjöd på en fantastisk solnegång.

 

Pojkarna var så trötta på midsommaraftonsmorgonen så vid 09:20 fick vi väcka dom för att äta frukost och sen åka vidare till torshälla där de var midsommarfirande och pojkarna sprang midsommarloppet. Dom var så duktiga och Albin spurtade ordentligt och Joel hängde på bakom. Så fick dom medalj vid målgången.


       

Efter det åkte vi till min mormor och morfars grav allihopa och satte blommor innan vi åkte hem och åt sillunch. Jag hade köpt servetter med snapsvisor och Oj vad vi sjöng. Riktigt skoj.


 


Jens och jag hade fixat fiskdamm åt grabbarna med godis och leksaker i. Det var firande i hundala också men dit gick bara pappa, mamma , Joel och Lasse för det duggade lite lätt. När de kom hem så klarnade det upp och blev fint. Men hjälp så kvavt det var hela dagen.


 



Vi åt sen middag nere vid vattnet och så blev det kubb. Min barndomskompis som jag lekte med på landet var ute på bryggan så jag gick dit och hälsade. Hans tjej och hennes kompis som var från Japan var där också. Vi bjöd in dom på en omgång kubb eftersom deras kompis aldrig hade spelat.

 

På lördagen vaknade vi upp till hetta! Vi orkade inte göra mkt mer än att kolla på när pojkarna badade. Sen åkte vi in till limpan där de är lotter och dans på midsommardagen. Det var ett misstag för det var så otroligt varmt. Solen stekte och vi orkade bara ta några lotter och sen åka hem. Pojkarna vann iallafall.


 

När vi kom tillbaka hade morfar/pappa fixat till båten så vi tog oss en tur. Så härligt! Sverige är verkligen vackert en riktig sommardag.


 


 


Joels hosta besvärade honom så han vaknade en stund efter han somnat och det enda han sa var " Jag vill bada" .


 


Sen hann vi jobba två dagar sen fick Albin sån krupp hosta. Usch han fick panik då han inte fick någon luft så han och Jens satt på altanen. Sen igår fick han feberdrömmar. Han vaknade och skakade och sa att de var råttor överallt. Så väjde han i luften för dom och kunde inte fokusera på mig när jag försökte berätta för honom att de inte var nån fara. Riktigt otäckt. Jens har varit hemma med grabbarna och idag är båda piggare så imorgon blir de dagis.



/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards