Amodernmyth

Alla inlägg den 4 juni 2016

Av Fröken Svår - 4 juni 2016 22:29

I måndags åkte Jens och jag till gröna lund efter jobbet för att spana in Johnny Depp och hans band Hollywood vampires. Ingen vidare konsert men den fyllde sin funktion. Att se Johnny Depp live var med på min bucket list. Han var vid gott mod och riktigt cool även om han inte spelade så mkt på sin gitarr utan mest posade.


 


Det var så mkt folk så dom stängde nöjesparken. För mkt folk för min smak så de var omöjligt att få en matbit. Sen blir jag förbannad att man kan stå i ett publikhav helt öppet och röka på. Röken och lukten var helt klart inte från en cigarett.



 



 En händelserik spelning där jag skällde ut tre tanter i 60 plus åldern höll på och tryckte på. Min puls ökade och jag som inte brukar säga nått var tvungen så jag vände mig om , pekade på den ena och sa  " Nu får ni för fan skärpa till er. Det står barn här framme. Ska ni fram och trycka till dom också?  " . Ena tanten munhögg tillbaka men jag tog ner henne snabbt. Kändes så bra efteråt.


 


Sen helt plötsligt föll en man ihop. Jag sa till Jens " Shit han fick fan en hjärtattack" Men i samma sekund så reste han sig upp glad och sa att allt var okej. Sen dröjde det kanske 10 sekunder till innan han föll ihop igen. Jens och jag samlade kraft och började skrika på tjejerna vid fritt fall och flera andra i publiken hängde på. Dock reste han sig lika snabbt igen och var på benen nån minut och precis innan sjukvårdarna kom så ramlar han ihop igen och bara ligger och skakar. Så läskigt att se! Tjejen som satt i rullstol bredvid oss langade fram cola och banan och efter de verkade han piggare. Dock kunde jag slagit till dom som tog chansen att få en bättre plats i publikhavet pga detta.


 


Herregud vi är ju alla där för samma sak..att njuta av musik och sen så knuffas folk och är allmänt otrevliga. En kvinna bakom mig stod och pratade högt med sitt barn i telefon jättelänge.."åh mammas hjärta, jag längtar sååå efter dig" bla bla bla och till slut så satte jag fingret för örat på den sidan hon stod och pratade och hon fattade vinkeln. Jag har väl för fasen inte betalt pengar och fixat barnvakt för att jag ska stå och höra på nån som pratar puttinutt i telefonen.


Ett annat störningsmoment...folk som sjunger med men inte kan texten. Störningsmoment 2000 , folk med superlångt hår som inte sätter upp det när man står så tätt. Det är ju så otroligt varmt och varje gång jag skulle klappa händerna så fastnade jag med nåns hår mellan fingarna.


Danny var där också, stod på vip balkongen och vinkade till publiken.


 


Så trist att de tre bästa konserterna detta år infaller samma vecka.... Hollywood vampires i måndags, Juliette and the licks i onsdags och idag Håkan Hellström. Vi fick sålla då och valde de band vi aldrig sett förut.


Idag för 12 år sedan gick jag ut skolan. Idag för 6 år sedan pyntade jag bröllopsfestlokalen...det betyder att vi har bröllopsdag imorgon och vi har bokat hotell hela lilla familjen. Ett familjerum som Jens fixat så dom uppgraderat oss till sviten istället. Mysigt!


 / A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards