Amodernmyth

Alla inlägg den 28 maj 2016

Av Fröken Svår - 28 maj 2016 20:06

Förra lördagen ställde vi klockan och efter frukost så åkte vi mot Norrköping och till Kolmården. Vi mötte uppe Karin, Benke och deras pojkar Vincent och Melvin. Till en början när vi kom dit var det riktigt kallt men bara efter  minuter sprack det upp och blev strålade sol.


 


Vi gick först till bamses värld och grabbarna åkte skalmans bilar innan det blev bamse teater. Efter teatern kom bamse och lilleskutt ut och kramades med barnen.


 




Sen var det dags för berg och dalbanan och Albin tyckte den var läskig och kul. Jag och Joel gick in i bamses hus och kollade läget. Sen blev det pannkakor och köttbullar på farmors ställe innan vi gick vidare och kollade in djuren.


 


  

Vi stannade och  kollade på visningen av tigrarna. Riktigt häftiga djur!


 


Sen gick vi vidare till safari linbanan. En härlig tur. Vi såg björnar som klättrat upp i träden.


 


Efter turen köpte vi glass och gick vidare och tittade på djuren innan vi avslutade med vargarna. Albin älskar verkligen vargar och det uppdagades nu igen när han fick se dom så nära.


 


En riktigt bra dag och Joel hade inte sovit middag så han somnade direkt när vi satte honom i bilbarnstolen. Albin sprang runt väldigt mkt på kolmården så vi höll på att tappa bort honom flera gånger och vi är inte alls vana vid det då han brukar hålla sig till oss så när vi kom till bilen så sa jag " Varför sprang du iväg hela tiden?" - "Jag hade bara springkrafter idag så jag kunde inte gå" svarade Albin. Jag smälte såklart direkt men sa ändå " Men vi höll ju på att tappa bort dig" -" Men det är ju bara för att mina skor är så snabba " sa han.  Haha han är för rolig.


 


På måndagen var det planeringsdag och riktigt varmt. Vi var ute nästan hela dagen och vi tog fram lilla poolen så pojkarna kunde bada. Jag och Albin skrattade gott åt alla roliga saker Joel sa. Så svårt att skriva ner dom för det är mer tonläget som gör hela grejen. Joel frågade mig " Vad är det som låter? " Det är katten svarade jag, då säger Joel " Katten....JAHA". Albin och jag skrattade så mkt att vi fick ont i magen ;-) Sen när Joel gjorde nått annat så sa Albin " Han är ju inte klok den där ungen" Haha...


 


I torsdags var det dags för Joel att gå till tandläkaren för första gången. Albin följde med. Tandläkaren frågade om Joel kunde öppna munnen och då gapade Albin stort och då gjorde Joel likadant. Han skötte sig galant! Sen frågade tandläkaren Albin om han åt godis och drack läsk och han tittade på tandläkaren och skakade på huvudet. Haha man höll ju på att dö av skratt. Vi har inte sagt åt honom att ljuga för tandläkaren. Sen vidare för att ta fästing vaccin. Albin tog först och så sa Joel " Jag också spruta" Så det gick galant där med och de fick beröm av sköterskan. Tur att storebror är så duktig, en bra förebild för lillebror. Så glad att dom har varandra och tycker så mkt om varandra.


 


Idag har Albin varit på kalas hos Vincent som fyller  4 om några dagar. En jättemysigt kalas med pannkakstårta och glass. Så kul att få vara med och se!


 


/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards