Amodernmyth

Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Fröken Svår - 15 maj 2016 20:07

I fredags bjöd jag Jennie på mat på vita elefanten. Hon har ju fyllt jämt för några veckor sedan. Vi började med en drink och lite bubbel här hemma innan vi åkte ner. Så trevligt eftersom vi hinner ju sällan prata igenom allt när vi ses på lunchen på jobbet. Skrattmusklerna fick arbeta och vi avslutade med en cider på statshörnan innan hennes karl kom och hämta upp oss.



Så sött för Albin vill ligga bredvid Joel efter att vi läst klart boken för då drömmer han inte mardrömmar om vargar.

 

I går var det städdag med samfälligheten så Jens och pojkarna gick ut och drog vårat strå till stacken medans jag rensade min garderob. Slängde massor med kläder som jag inte kommit i på flera år så nu ekar det tomt i garderoben. På kvällen var det eurovision och mina poäng gav jag till Holland och spanien.  Albin hade så fina tankar igår " Min farfar han gillade och fika väldigt mycket, och det gör ju jag med".


 




På förmiddagen kom mina bröder och deras familjer hit och firade Joel som fyller år imorgon. Han fick fina paket och så bjöd han på marängsvisch som tack. När kalaset var slut sa jag " Va härligt att kalaset gick bra och att alla kunde komma" Då svarar Albin " Ja de var skönt att ingen gjorde illa sig" .  Efter dom åkt så åkte vi till Västerås och gick på bio hela lilla familjen. Vi visste inte om de var för tidigt att gå med Joel men det gick galant. Vi såg på Alfons. Supermysigt! Av Alfons fick vi lära oss att man inte behöver vara så vuxlig.


 


Tänk för två år sedan då gick jag här hemma och hade så ont men andades och duschade ut mina värkar. Skulle ju sättas igång efter 2 veckors övertid men Pyret som vi kallade/kallar honom valde att sätta igång sig själv. Hela natten härdade jag ut och på morgonen den 16:e åkte vi in till Akademiska och när jag kom in jag helt öppen och hade krystvärkar. Dock låg pyret på sniskan så det blev panik. Tur jag har starka fosterhinner för jag vågar inte tänka på vad som kunna hänt om vattnet gått när han låg på sniskan.


Ikväll har jag nattat min 1-åring för sista gången, imorgon när han vaknar är han 2 år! Imorgon är vi lediga hela familjen som alltid när något av barnen fyller år. På morgonen blir det paket och sen vidare till leos lekland och på kvällen kommer mamma och pappa på mat och turtles tårta.


 


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards