Amodernmyth

Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Fröken Svår - 11 maj 2016 19:47

För några veckor sedan så läste Albin bamsebok för Joel. Så himla gulligt och man blir så imponerad av Albin som memorerar böckerna och återberättar dom genom att låtsas läsa.


 

Han har så mkt funderingar, och just nu är det på döden.


" Mamma, kommer ni tycka om mig när jag är död?"
"Mamma när jag dör vill jag att Totte (gosedjurshunden) ska följa med mig"
" Jag kommer älska er när ni är döda "
" Vad äter man i himlen? "
" Varför dör man för? "


Efter att ha klättrat upp i ett träd så sa han att han såg till spanien men han kunde inte se farfar i himlen.


I fredags var första dagen efter operationen som jag inte hade ont. Dock höll de bara i sig den dagen och på lördagen hade jag ont igen. Så trist men jag njöt av att slippa ha ont. Var iväg till läkaren igår igen och fick svar på de frågor jag hade på återbesöket i uppsala som jag inte ens fick ställa. En bra läkare som förklarade och visade bilder. I läkarvärlden är det ingenting att ha ont i 3 månader efter en sån stor operation. Dom har ju skurit igenom flera olika lager. Sen sa hon att jag fått gå tillbaka till jobbet alldeles för tidigt med tanke på vilken typ av jobb jag har. Ömheten på huden kan vara så i upp till ett år och är det kvar efter ett år så är det troligtvis bestånde "skador".


 


I lördags var vi iväg på kosläpp på lövsta gård.  Det var kanon väder och massor med folk. Vi gick och hämtade bulle och mjölk som de bjöd på och grabbarna fick kosläppstatuering innan det var dags. Så roligt att se dom glada kossorna.


 




Efter det åkte vi till Sigtuna och parkerade och promenerade runt. Barnen åt glass och det var verkligen idylliskt där. Vi kommer verkligen packa picknickkorg och åka dit nån varm sommardag.


 


 


På söndagen vaknade vi utvilade och åkte hela familjen till coop för att handla färska frallor till frukost. Sen en lång utefrukost på altanen innan vi åkte och köpte nya lådor till våra rabatter och fixade på tomten. Fiasko med soffan till altanen som vi beställt. För  när vi packade upp den märkte vi att de saknades delar och kuddar. Svårt att få tag på nån på kundtjänst men nu har vi äntligen lyckats efter en vecka. Sen när Jens satte upp den ena delen av soffan så är den ju gjord för barn. Så istället för myshörna blev det till barnhörna. Allt går bara på tok hela tiden.


 


I måndags var Karin och jag ute och käkade på Royal Street. Supergott och efter det åt vi glass på torget och satt och filosoferade och planerade grejer. Roligt att lyxa till det i veckorna.


 


/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards