Amodernmyth

Alla inlägg den 4 maj 2016

Av Fröken Svår - 4 maj 2016 18:19

Vi har haft våran svarta bokhylla ute till försäljning ett tag men inget napp. Så förra måndagen bestämde vi oss för att ha den kvar och beställde istället en ny soffa till uteplatsen för dom pengarna jag sparat ihop till att köpa nytt inne. Dagen efter vi beställt soffan hör två personer av sig och vill köpa bokhyllan. Haha så de vart snabba ryck och bokhyllan hämtades och vi hade glas och grejer överallt. Såg ju kaotiskt ut så vi var tvugna att skrapa ihop pengar för att köpa det vi skulle ha där istället. Så pengarna for så nu  längtar man till lön. Men det blev ju väldans fint iallafall. I går tog jag upp min telefon ur fickan på jobbarbyxorna och såg att skärmen var spräckt. Min otur förföljer mig...


 


 

På valborg åkte vi till bror Henrik och hans familj. Henkan och Jens åkte direkt och kollade på Håbo som spelade fotboll. Jag tänkte att Joel skulle sova vidare i vagnen så jag tog en promenad och fick sällskap av Matilda och hundarna. Väl hemma så bjöds på supergod tårta som Elin bakat! När karlarna kommit hem så kollade dom vidare på fotboll på tvn medans Matilda och jag poppade bubblet!  Efter fotbollen grillades och jag åt och åt och åt. Sen hade Ida gjort en jättesmarrig efterrätt. Sen nattades Joel i vagnen och vi tog på oss och gick till Matildas bror som ordnade med brasa. Jättemysigt!!


 


På söndagen så blev det inte många knop gjorda då vi var trötta efter en hel vecka med lite sömn. Käraste mamma fyllde 65 år i söndags men de var på kryssning så vi firade henne igår. Hon hade gjort smörgåstårta och tårta. Mammas smörgåstårta är den godaste som finns men man äter alltid för mkt.


 


Så kul att studera våra älskade små barn. Dom är så otroligt olika men så fantastiska  båda två.  Idag hämtade vi en Joel som hade massor med sand runt munnen. Kan bara tänka mig hur mkt det ligger i hans mage. Sen när jag badade grabbarna idag så drack Joel badvatten. Albin däremot har aldrig ätit sand eller druckit badvatten. Joel är så full av bus men inte hyss så det är bara charmigt.   


 


På tisdag ska jag iväg och kolla upp mitt sår... Idag känns det bättre men igår var det förjävligt. Så himla skumt !



Nej nu ska jag duscha och ladda inför att jobba både imorgon och på fredag. Mina grabbar är dock långlediga så det är skönt. Så härligt att värmen äntligen kommit.


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards