Amodernmyth

Alla inlägg den 7 april 2016

Av Fröken Svår - 7 april 2016 19:54

Nu har vi förstorat en av bilderna på pojkarna från fotograferingen hos hej foto. Vi ramade in den och det blev så bra men tyvärr passade den inte där vi skulle ha den och nu vet vi varken ut eller in med vart vi ska hänga den. Lägger in lite bilder från fotograferingen mellan texten.


 

I lördags hade vi besök av Karin, Benke och deras pojkar Vincent och Melvin. Vi käkade langos och barnen lekte för fullt. Dom klädde ut sig och byggde lego och vi hann även gå ut en sväng. Lilla Melvin som för övrigt blir 1 år imorgon var så gosig.


 

Mötes av flaggan på halvstång när jag gick hem från jobbet i tisdags. En man på jobbet som gått bort i sjukdom. Kände honom inte men så tragiskt när folk går bort alldeles för tidigt.  Sen när vi åkte hem i tisdags vart de världens köbildning och till slut såg vi två bilar som åkte i varsitt körfält med varningsblickersarna på i typ 50 km/h . Vi fattade ingenting och helt plötsligt dök det upp en polispiké komma bakom. När vi sen når fram så ser vi att två bilar ramat in en annan bil. På nätet hittade vi sen att den  inramade bilen hade hållt på att krocka med vägräcken och andra bilar så dom trodde han körde rattfull men det visade sig att han hade sockerfall såg vi på nätet. Han fick åka ambulans till sjukhuset. Jäkla diabetes, en sjukdom det talas alldeles för lite om tycker jag!


 


Väl hemma från dagis så klagade Joel på att han hade ont i foten. Sen kände jag på honom och han var så varm så fram med tempen som visade 40,4 grader. När de var dags att sova vart hans andning förändrad och vart ansträngd. Sen verkade de som att han försökte bajsa men det gick inte. Vid 21 tiden tog oron över för mkt och Jens och Joel åkte ner till akuten där de tog prover. Allt såg bra ut tyckte dom.Vad är det med dessa sega  baciller! 2 dagar hann han gå på dagis innan det vart vab igen. Jens köpte magmedel och vips så var förstoppningen borta iallafall. Nu har han varit feberfri idag men får vara hemma imorgon också.


 


Så roligt för idag fick Albin också vara hemma så imorse innan jag gick så sa jag till Jens " Jag går ner och ringer dagis". Sen när jag kommer fram till jobbet får jag ett sms av Jens där han skriver att han ringt Albins dagis. Hahah dom måste trott vi fått nån knäpp som ringer båda två med 20 minuters mellanrum.


 

Igår var jag på återbesök i uppsala. Jens hade ju egentligen tagit eftermiddagen ledigt för att följa med mig men eftersom Joel blev sjuk var han hemma med honom. Så jag vart alldeles nervös att köra själv till Uppsala från Bro men det gick toppen tack vare gps. Hade tid klockan 13:00 och klockan 13:15 kollade jag på klockan och strax därefter kom läkaren. Jag satte mig ner en minut och förklarade att jag inte mår bra och har väldigt ont. Fick lägga mig på britsen och han klämde på magen i 30 sekunder sen gick han till handfatet och tvättade händernai 3 minuter (jag har bacillskräck men det här var det värsta jag sett. Har aldrig sett så mkt tvålskum i hela mitt liv och han tvättade enda upp  till armbågarna)  medans han svarade på 2 av mina frågor. Sen var det tack och hej. Helt jäkla sjukt. Här har man tagit ledigt från jobbet och kört en timme, letat parkering och sen betalat 330:- för att veta att mina leverprover är normala och att jag  kommer ha ont i såret ett tag men blir det värre ska jag kontakta husläkaren. Det kunde de tagit över telefon. Usch han hade näsan upp i det blå vilket många läkare som jag träffat har. 13:25 hade jag gått ner i garaget betalat parkeringen och satt mig i bilen.  Åkte hem och efter att jag legat och sjungit för Joel i sängen så skulle jag resa mig och det gjorde så jäkla ont så jag bara satte mig och grina. Har haft återbesöket som ett lugn då jag kan ställa alla mina frågor och dom ska ta mig på allvar men nu när de var sådär kändes det hopplöst. Jag kommer ha så här jävla ont i resten av mitt liv känns det som. Så jag la mig med barnen och sov 11 timmar.


 


Känt mig nedstämd och allmänt less. Nära till tårarna så det var skönt att komma hem till min fina lilla familj som tänt ljus och gjort i ordning pannkakssmet. Pojkarna hade sjöng och showade i vanlig ordning. Nu ska jag bara ligga raklång i soffan och hoppas på bättre humör då. Har ju en fredagsmiddagsdejt imorgon ;-)


 

Önskar er en trevligt helg!

/  A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards