Amodernmyth

Alla inlägg den 31 mars 2016

Av Fröken Svår - 31 mars 2016 21:13

Tiden flyger iväg och jag hinner inte skriva men nu ska jag försöka skriva ikapp så de blir väl ett långt inlägg som vanligt. Sen är bilderna i dålig kvalitet i vanlig ordning då jag bara lagt in bilder från min dåliga mobilkamera.


 



Förra torsdagen så slutade Jens tidigt och jag gick och hämtade grabbarna på dagis. Var ju sista dagen som sjukskriven så jag provade på och det gick bra. Det kom fram en liten flicka som nyss börjat på Albins avdelning till mig och så la hon huvudet mot mitt ben så jag satte mig ner och då fick en kram. Så mysigt! Jag har ju aldrig träffat henne. En bra start på påsken :-)  Sen styrde vi vår kosa mot Gränna där mina föräldrar var. Barnen var så duktiga i bilen och gnällde inte ett ljud så vi körde hela sträckan och när vi kom hem väntade mammas fantastiska smörgårstårta. När jag låg på sjukhuset så lovade mamma att göra smörgåstårta sen när jag fått tillbaka aptiten. Så otroligt gott var det!


 



På fredagen vaknade vi upp till dåligt väder så vi åkte till Leos lekland i Jönköping allihopa. Jättemysigt och Leo kom på besök så Albin fick krama honom! Käkade lunch och lekte gärnet sen åkte vi till shoppingcentret och spenderade lite medans barnen sov så gott i vagnen.


    


När vi kom hem så hjälptes alla åt att ta bort riset på tomten då träden klippts till. Joel och Albin bar små pinnar och fina Ulla (grannen) kom över med ett litet påskägg med två chokladägg som hon gjort alldeles själv med skal och allt som hon gav till pojkarna. Så pysslig och snäll!


 


Lördagen bjöd på strålande sol och vi åkte in till Gränna centrum och handlade på oss polkagrisar och tittade runt. Sen fick pojkarna ta sig an den stora trädgården och ge sig på jakt efter påskägg!


Albin på väg upp i den stora trädgården!

 


Vi gick och tittade till fåren som skulle få bebisar men inget hade kommit. Till kvällen så dukade vi upp ett påskbord som var helt fantastiskt gott!


 



Söndagen bjöd också på solsken och innan frukost målade grabbarna ägg eftersom vi inte hunnit det tidigare.


 


Efter frukost gav vi oss iväg upp till Grännaberget för äggjakt och tipspromenad. En slinga på 2,5 kilometer där de satt tipsfrågor åt dom vuxna och ägg med bokstäver som bildade ett ord för dom små. Så duktiga att gå grabbarna, dom orkade nästan hela vägen men vi hade vagnen med. Efter promenaden köpte vi fika till dom innan vi åkte hem och satte oss i solen.  Till kvällen spelades det bingolotto och Jens vann 100:-.


 



På måndagen när vi packat i bilen och spänt fast barnen kom P-A en annan granne och sa att vi inte fick åka hem ännu för nu hade tre tackor fått små bebisar. Så vi åkte till fåren och tittade på de små nyfödda lammen innan vi åkte hem. Jag blir så glad av människor som tar sig tid och går en omväg bara för att berätta att lammen kommit. Var ju superkul för barnen och se. Fick ingen bra bild på dom dock.


 



I tisdags var det dags att börja jobba. Tog det lugnt för det känns inte bra. Att böja sig är värst och vissa saker är så otympliga att bära.Sen lyckades jag bli förkyld lagom till jobbstart. Dock hann jag bara jobba två dagar innan det blev vab med lilla Joel. Kändes så jäkla pinsamt att ringa chefen idag så jag bara jobbat två dar men vad ska man göra. På Jens jobb var dom 3 borta av 6 personer så han kunde ju inte vara hemma. Lite tokigt imorgon då jag måste ta nya blodprover inför återbesöket på ackis nästa vecka men vi har löst det. Hoppas det ger med sig snabbt!


 


Önskar er en trevlig helg!


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards