Amodernmyth

Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Fröken Svår - 1 februari 2016 16:52

Tiden går och jag har inte haft tid att skriva.  Har ju varit mkt på en annan avdelning på jobbet som jag trivs mkt bättre på. Så det känns lättare att jobba då. Dock delar jag Albins tankar han hade förra söndagen " Är det söndag idag? Kan vi inte bara byta tillbaka till fredag" . Han har så härliga tankar. Han sa att han inte hade några kompisar på sin avdelning på dagis och jag frågade om han ville byta dagis då svara han " Neeej då får jag ju inte träffa Joel om dagarna "  Denna syskonkärlek värmer mitt hjärta.


Joel pillar Albin i håret.

 


Förra helgen var väldigt lugn. Hanna B som jobbade på mitt jobb ringde mig på fredagen och vi pratade ikapp lite. Pojkarna duschade och åt fredagsmys. Joel fick också beröm på dagis då fröken sa att han var så mysig och klok. Man blev ju så stolt!


 



På söndagen grillade vi korv ute. Dom var så duktiga pojkarna. Men sån kontrast nu när de inte finns någon snö alls kvar.


 


Veckan gick bra och vi fick hem Joels första teckning från dagis. Han har ritat turtles.


 


I onsdags var jag ute och åt på pinchos med Karin. Inte lika gott denna gång, trist. Helgen började bra med en lugn fredag då vi såg den fantastiska filmen glada hälsningar från missångerträsk. Många skratt blev det. På lördagen åt vi en god frukost och sen tog vi oss ut på stan. Jag skulle kolla på nya glasögon men hittade inga fina så det blir till att boka av synundersökningen. Jens handlade på skivbutiken för sitt presentkort och pojkarna fick choklad av han i butiken, så de mumsade dom gott på.


 


Vi handlade lite kläder till pojkarna innan vi åkte och handlade på coop. Då vart Joel så trött så han somnade i kundvagnen. Så otroligt söt!!


 


När vi kom hem kände jag mig lite trött och somnade i soffan en stund. När jag vaknade vid 16 hade Jens och Albin bakat sockerkaka. Efter jag ätit så fick jag så sjukt ont i magen. Helt förstörd och jag grät av smärta. Övervägde att åka in till akuten men är ju så envis och tänker att de går över. Har ju haft bekymmer med gallan förut som gått över efter några timmar. Men på natten vid 02 så fick jag nog och vi ringde och frågade om mamma kunde komma över och passa pojkarna medans Jens och jag åkte ner till akuten. Fick komma in snabbt och fick vid 03 , del 1 av 3 i smärtlindringen. Doktorn var så bra och hon sa att jag inte skulle lämna akuten innan jag var smärtfri. Alla prover var bra dock men dom har skickat en remiss för ultraljud eftersom de misstänker gallsten. Fick också smärtlindring utskrivet med morfin så jag blir ju så hård i magen av det. Sen är det ju piller som ska upp där bak så happy times...NOT! Så nu har jag bott i sängen i snart två dygn och kan bara ligga ner på ett sätt och röra sig gör förbannat ont så jag är ju hemma från jobbet såklart. Vilken mardröm detta är och tårarna kommer och går hela tiden.  Albin erbjuder sig att hämta alvedon och Joel säger "Mamma ledsen " . Fortsätter detta så får jag åka in imorgon igen. Har ju ingen aptit heller men är sjukt törstig hela tiden. Sen svettas och fryser jag om vart annat och konstant smärta. Så glad att jag har mina föräldrar till hjälp för att sitta själv på akuten är nått som skrämmer min oroliga själ.


Hoppas ni mår bättre än jag.


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards