Amodernmyth

Alla inlägg under augusti 2015

Av Fröken Svår - 14 augusti 2015 19:16

En dag fylld av sol och bad. Låg i vattnet och tittade upp mot himlen och njöt av den molnfria synen. Livet är ju bra fantastiskt. Tänk att jag har betalt för att vara hemma med barnen och Jens har betalt för att vara ledig. (Marika som bor i Danmark berätta att dom bara har betalt 6 månader för att vara hemma med sin bebis) Så lyxigt att vara tillsammans. Albins sysslingar var och badade också så vi hann prata med dom och min morbror en sväng. Denna tid ska jag tänka tillbaka på när depphösten kommer, med tillhörande 30-års kris, haha. Bilder är från parken zoo i tisdags, en trickbild på utsikten från igår, frukostutsikten i morse och en sovande Albin i solglasögon.
/A

Av Fröken Svår - 13 augusti 2015 19:28

Idag åkte vi in till stan för att leta baddräkt med bygel i men de fanns ingen. Hittade dock en bikiniöverdel att ha i baddräkten så jag slipper göra spår efter mig i stranden när tuttarna släpar i backen. Vi käkade lunch på foodcourten på tuna park och så lekte Albin och Joel vid lekgrejerna som finns där. Så kommer de en unge och börjar trycka bort Albin från stolen han sitter på och sen kommer han med en hårdgrej och trycker Albin över
bröstkorgen. Pappan säger till lite lätt innan han fortsätter att kolla åt ett annat håll. Det värsta jag vet är lata föräldrar som inte säger till sina barn på skarpen! Ta tag i barnen och se dom i ögonen och förklara varför man inte får göra så! Hur ska de annars veta om de inte får någon förklaring varför man inte får göra så. Jag tycker inte att vi ska behöva säga till utan att det är deras ansvar men självklart säger vi till om situationen blir för allvarlig. Pojken lämnar Albin ifred men kommer tillbaka och börjar sparka på hans ben. Omgivningen bara tittar och skakar typ på huvudet och jag är redo att ge mig in i fighten men då kommer pappan fram till sonen och säger att han måste säga förlåt och krama om Albin. Ursäkta!!! Vilken idiot, tror han att vår son skulle vilja ha en kram av någon han inte känner, speciellt inte av någon som inte är snäll. Skulle han själv vilja ha en kram av någon som knuffat och petat honom i magen i kön på affären?! Nej inte konstigt att sonen var som han var när han varken fick uppmärksamhet, tillsägelse eller en konsekvens. Jag är aldrig orolig att Albin skulle göra illa någon med flit och de är så jävla skönt. Man kan vara lugn! Världen ska väl inte se ut på så sett att jag ska lära min fina snälla pojke att ge tillbaka. När vi gick så fick vi leenden som var tillägnat vår förståndiga pojke. Känns som folk skaffar barn men är för upptagna av sitt eget att dom inte orkar med den viktiga biten, uppfostran. När vi kom hem så tog vi ett dopp hela familjen och så fiskade Albin och Jens och fick en liten abborre. Sen en baccardi breezer på bryggan. Ber om ursäkt för stavfel, min mobil ändrar sig själv /A

Av Fröken Svår - 12 augusti 2015 17:20

Så härligt med semester så vi kan vara tillsammans sen att vädret bjuder på sol är ju ännu härligare. Så skönt att kunna nyttja mamma och pappas landställe där de är sjötomt så man kan svalka sig. Igår var de kräftpremiär för mig. Så gott och så trist att Jens är allergisk mot skaldjur. Glömde ju skriva häromdagen att Joel somnade när han åkte båt. Haha så sött de var. /A

Av Fröken Svår - 11 augusti 2015 19:29

Idag har vi haft mulet så då passade vi på att gå på parken zoo. Så mysigt eftersom Albin gillar djur så mkt. Hans favvofilm var vildhundarna. Nu har de spruckit upp och de är strålande sol. Detta ställe är ju så vackert. Hemskt dock de som hänt på Ikea I Västerås. Man är ju fasen livrädd att gå ut. De är ju det Ikea vi åker till när vi ska handla. Känner mig rädd för världen och vart den är på väg. Bild från solnedgången igår och sen på parken zoo. /A

Av Fröken Svår - 10 augusti 2015 20:23

Idag började vi dagen med en morgonpromenad. Joel somnade sittandes och hållandes solparaplyt. Sen har vi solat, badat och åkt båt! Nu är de paus i derbyt.

Av Fröken Svår - 9 augusti 2015 19:07

Semestern har börjat! Igår kom Fia,Marika, Jessica och Maria hem till mig på fördrink som Marika fixade. Sist vi sågs allihopa var 2008. Sen hade vi bokat bord på pinchos, nya tapas restaurangen här i stan. Efter god mat och dryck gick vi först till stattshörnan och sen till all in för lite dans. En väldigt trevlig kväll. Hoppas ni får en trevlig vecka. /A

Av Fröken Svår - 3 augusti 2015 13:00

Vilket härligt väder vi har idag. Jättehärligt att få känna lite sommarfeeling. Helgen har varit toppen. I fredags kom Matilda och Elin förbi med vår kvarglömda vattenflaska. Så trevligt att få besök ! I lördags så skulle vi ju ut till Ön som Hannas familj har men vi visste ju inte vilket väder de skulle vara så vi safade och bestämde oss för middag på kvällen istället och då fick vi dagen ledig och bestämde oss för att åka till Sthlm och kolla in pride paraden.

Så härligt att se så mycket kärlek och glädje.  Det borde vara självklart överallt att man ska få älska vem man vill oavsett kön. Kärlek är kärlek oavsett! Vi hann bara hem och byta om innan det var dags att åka på middag. Så härligt det var där ute med de fina vädret. Dom bor så idylliskt och jag satt som vanligt och bara njöt av lugnet och utsiktet sådär på landet. Vi fick god mat och barnen lekte så fint. Albin tycker ju så otroligt mkt om Moa.

Vi vuxna kan bara sitta och titta och lyssna på barnen när de leker. Så himla roligt när de diskuterar och har sig.  Albin och Moa plockade äpplen och gav till Joel och Maja som åt. Underbara barn    Innan fikat så fick Albin och Moa hjälpa Hanna att ta ut hästarna och även provsitta. Vi fick även titta på kycklingarna som kommit. Sen somna barnen och vi pratade till klockan var 01 innan vi körde hem. En riktigt härlig sommarkväll där barnen kan springa barfota och njuta av sommarlov.

Söndagen blev lugn med lite städning och så färgade jag äntligen mitt hår. Har ju inte färgat sen i december och  nu var det i ett vägsjäl om jag skulle göra de ljust eller mörkt men det blev mörkt igen. 4 dagar till sen har Jens semester, jihoo!!