Amodernmyth

Alla inlägg den 23 juli 2015

Av Fröken Svår - 23 juli 2015 10:06

Det går ett par dar mellan inläggen och då blir de långa inlägg istället. Svårt att hitta tid till detta men jag tycker de är så kul att gå tillbaka sen och se vad man hittat på.


I helgen hade vi en sån där göra ingenting helg och det behövdes verkligen! Vi fick tacka nej till en grillkväll för vi kände att nu har vi haft fullt upp så länge att vi bara ville göra ingenting! På söndagen åkte dock Jens och såg på AC/DC med sitt jobb som bjöd. Jag hade "egentid" som folk kallar det och tyckte de var aptråkigt!


 


I måndags hade vi en bajsincident då Albin kommer in till mig i sovrummet och säger Joel har kräkts. Åh neej tänker jag, magsjuka!! Så kommer jag in i deras rum och ser att det är bajs på Joel, på golvet, på gosedjur, på leksaker och i pippitältet. Fyy fan!! Sanera , tvätta, skrubba! Sen på eftermiddagen så tyckte jag att de fortfarade luktade bajs och konstaterar att Albin haft intorkat bajs hela dan och han har ju varit i soffan och i köket och lite överallt så då var det städmanin som fick ta över. Skrubbade hemmet överallt från topp till två vilket inte var så lätt då vi hade 6 strömavbrott och de kom helt tillbaka 20:30. Slet av överdragen till soffan och skulle tvätta och försöka hänga ut i solen men det tog ju 4 timmar att tvätta då vi hade stömavbrott hela tiden så vi fick ha soffan utan klädsel. Men nu är det garanterat bajs och bakteriefritt! Tur att vår bebis är så söt och min kära make är så gullig och kom hem med blommor denna kaosdag.


 


Tisdagen var betydligt mysigare då vi åkte till Jens och käkade lunch i Bro hela familjen. Sen åkte vi och hälsa på en sväng på hans jobb innan vi åkte hem. Igår kom Jill och pojkarna på besök. Vi hann med inne lek, mat på fanna krogen och utelek i den nya lekparken. En toppen dag! Träffade även på Marika som var hemma och hälsade på. Vi ska ju träffas i tjejgänget från skolan om två veckor ungefär så då hinner vi prata lite mer. Nu har vi fått reda på vad Joel kallar Albin för och det är BA! Så sött. Han älskar BA så mkt och han är den som får mest pussar och kramar. Så härligt och se.


 


Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra med mitt liv. Sitter och letar lite jobb och kollar på utbildning. Önskar de var lätt men det är så svårt när man sitter med barn och hus ( vilket jag absolut inte ångrar ). Men livet är fullt med undanflykter och man lever bara en gång så det känns som jag måste ta tag i detta nu samtidigt som jag bara vill njuta av tiden med pojkarna nu! Blir tokig. Jag funderar ju alldeles för mycket på allt speciellt när jag ska sova. Som nu har jag ångest över att Joel snart börjar dagis ( i januari ). Usch ska jag lämna min lilla bebis. Så sjukt att livet är uppbyggt på detta sätt att Jag skaffar barn som jag sen lämnar bort till någon annan som ska träffa dom mer vaken tid än en själv. Tårarna bara forsar ner från kinderna när jag tänker på det. Tänk så härligt förr när man kunde vara hemma mamma till barnen börjar i skolan, dock utan ersättningen vi har i dag men det funkade ändå! Sånt här kan göra mig så jäkla deppad ändå är ju Joel 20 månader när han börjar dagis och vi har planerat och vänt på varenda krona Joels första levnadsår (sen måste man ju ta 5 dagar i veckan vilket också är sjukt, att man inte får bestämma det själv )  bara för att ta ut så lite dagar som möjligt och vi har gjort det jäkligt bra och kunnat gjort roliga saker. Nu sista 5 månaderna kommer jag att ta ut lika många dagar som jag gjort på 15 månader hittills, tur jag älskar att hålla på med ekonomi och kanske borde plugga något inom det.



Bild 1. 40 fulla veckor den 2 maj 2014            

Bild 2. 5 minuters bebis den 16 maj 2014                         

Bild 3.  Maj 2015                

 


I lördag när Jens och jag höll på att ta undan frukosten så kom Albin in till köket och sa att "Joel äter godis"  och vi sa bara " Jaja " och trodde han skoja för de fanns ju inget godis i vardagsrummet men när Albin till slut fick med oss ut  i vardagsrummet så finner vi en nöjd glupskande bebis med handen i godispåsen. Haha gissa om han hade fest och duktiga Albin som försökte säga till sina föräldrar och dom bara Jaja ;-)


 


Ta vara på tiden, den kommer inte åter.


/ a

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards