Amodernmyth

Alla inlägg den 17 juli 2015

Av Fröken Svår - 17 juli 2015 13:57

I lördags åkte vi ner till vimmerby för den årliga syskonträffen med familjerna Karlsson. Denna gång var de hos Pillan och Jocke så vi hyrde in oss på tvättstugesviten. Det börjades med fika och sen tog tävlandet fart.


Mackan, Annelie, Albin, Joel och jag kändes som de vinnande laget men tyvärr kom vi sist.

 


Efter det startades grillarna och man fick hugga in på maten. Pillan hade gjort en jättegod potatissallad som vi fick smaka. Dom man köper är ju inte alls sådär goda.


Familjefoto men tyvärr saknades äldsta kusinen Emelie och nästa äldsta kusinen Pontus och såklart farfar som vi hoppas var med oss på något sätt iallafall.

 


På kvällen blev det musikquiz och massvis med prat så vi var inte i säng förens vid 02:30 och tur som vi hade så sov barnen till 9. Lyxigt värre. På söndagen åkte vi hem och när vi kom till bron vid märsön så bildades de en lång kö som vi stod i en halvtimme innan dom bilarna framför sa att de var fel på bron så vi vända och åkte en omväg på 11 mil! Så jäkla synd när man har typ 15 minuter hem och två barn som suttit still i flera timmar. Sen bilen som åkte framför oss gjorde plötslig vänstersväng och varken blinkade eller bromsa in så vi fick tvärnita och bilen bakom oss likaså men den fick åka över i andra fältet och höll på att krocka in i den bilen som svängde. Man bara såg hur hela familjen drog efter andan i den bilen. Hade dom inte svängt över i andra fältet hade dom ju dundrat in i oss.


En annan del av familjefotot ;-)

 


Måndagen var lugn förutom att mamma och pappa kom förbi som varit på Malta då pappa fyllde år så han fick sitt paket då. På tisdagen så firade vi Fia som skulle fylla 30 år dagen efter. Vi åt middag i hamnen och sen avslutade på all in.

Igår tog Joel sin andra tbe vaccinspruta och jag fyllde på mina fransar igen. Betalade 300:- för påfyllningen men sen när jag kom hem såg jag att hon höjt sina priser till 500:- för påfyllning så jag får väl nöja mig med två gånger bara.


 


Idag har jag fredagskänsla för första gången på länge. Känt mig lite depp och irriterad. Vi har ju fått fiber här nu och det har krånglat så eller bredbandsbolaget har krånglat. Först beställde vi modem och tv-box och de kanaler vi ville ha plus sa upp telefonen hos telia via bredbandsbolaget. Se hände ingenting och efter tre veckor ringde Jens, ja då hade dom inte gjort någonting så vi fick göra om hela processen och det vill säga att telefonen inte ännu var uppsagd! Till slut fick vi grejerna och vi trodde de var frid och fröjd men då hör dom av sig efter ytterligare tid att dom ännu inte sagt upp vår telefon så vi måste prata in ett meddelande om att den ska sägas upp. Alltså hade dom gjort rätt från början hade vår uppsägsningstid varit slut nu. Suck! Kompensationen vi skulle få var att fick canal + för 99:-/månaden i 3 månader. Vilket jävla skämt! Sen skulle vi ha en trådlös grej mellan tvn och uttaget så man slipper dra kablar men den kom ju aldrig och vi fick ringa igen och när vi väl fått grejerna ja , då funka ju inte skiten såklart. Tummen ner!


  


Sen blev jag irriterad på biltema då vi köpte en cykel till Albin där i söndags och sen när Jens skruva ihop den i måndags så rullade i bakhjulet och de var färdigmonterat från fabrik så han lämnade in den i Jakan i tisdags och trodde vi skulle få en ny. Nej då tar dom inte den på reparation som ska ta 1-2 veckor! När man precis köpt cykel och det var fel på den från början, borde man inte få en ny? Nej då ska man vara utan cykel i två veckor. Skillnad om cykeln kostade flera tusen men den här kostade 600:- lixsom!


Nu har jag klagat av mig och ska ta helgen med storm. Men först kaffe!



Och fler har påpekat att det låter som pappa men såhär låter de när han säger pappa! :-P


 

/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards