Amodernmyth

Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Fröken Svår - 9 juli 2015 19:09

För två veckor sedan åkte vi ner till härliga Gränna där mamma och pappa befann sig. På kvällen kom även min bror Henrik med familj. Fredagen gick åt att rodda lite med festen, de byggdes tält och ställdes upp bord och på kvällen kom min andra bror Fredrik med familj. Vi invigde tältet med lite förfest och testade musiken.


På lördagen vaknade vi till fint väder och de fortsattes att fixa med dukning och Jens och jag satte upp tipspromenaden vi gjort. Sen var de bara till att njuta av värmen och vänta på gästerna. Tyvärr har Joel kommit in i en period att han blir ledsen av nya människor så han gallskrek. Men vi fick igång tipspromenaden en stund efter gästerna kommit och den blev klar lagom till att maten från cateringfirman kom.


God mat och dryck och en Joel som inte ville sitta vid bordet utan var ledsen. Men han somnade vid 19 och Albin somnade några minuter senare i morfars knä medans Freddan körde ompa ompa tävlingen ( kända låtar i finsk folkmusikstappning typ). De hanns med fotbollsmatch, dans och natta mat innan alla gått hem. En riktigt lyckad fest tycker jag för mamma och pappa som firade 40 årig bröllopsdag!


Första bilden visar alla i familjens bröllopsskyltar som blivit en tradition och mammas bröllopsklänning.

Den andra bilden visar de bröllopspresenter mamma och pappa fick för 40 år samt mammas brudbukett.

Den tredje bilden visar när vi gäster sjöng samma låt som dom sjöng för mamma & pappa för 40 år sedan på bröllopet.

Den fjärde bilden visar hela skaran Norell.

 


På måndagen styrde Jens och jag vår kosa mot Ullared för lite shopping. Mkt nöjd och 4700:- fattigare ;-) På vägen hem så läste jag att de skulle bli så otroligt varmt på onsdagen då vi tänkt åka till kolmården så vi bestämde oss för att åka på tisdagen istället.


En bild jag tog från linbanan på lejonen när de bråkades på kolmården.

 

Vi vakna tidigt och när väl Albin vaknade så berättade vi att vi skulle åka till kolmården. Ni skulle sett hans min, han sken upp och satte armen i luften och drog upp och ner. Han har ju väntat ett halvår på detta.

Han var så spänd och första stoppet på kolmården är vargarna som han tycker så mkt om. Dom låg och sov på en sten direkt på morgonen men på kvällen då de var visning av vargarna stod vi längst fram och fick se dom på nära håll. En gosedjurs varg fick följa med hem också.


Albin fick mata djuren från linbanan.

 


Sen gick vi vidare och tittade på björnar, tigrar och en massa djur som jag inte kommer ihåg namnet på.

När vi sen skulle åka safarilinbanan hade vi sån tur att när vi kliver på kommer en djurskötare med massa mat och frågar om hon får åka med. Hon var så trevlig och Albin fick mata djuren. Så otroligt häftig när han slängde ner gurka, tomat och sallad till björnarna och lejonen. Även Zebror, giraffer, älgar, strutsar mfl fick mat. Vi var helt lyriska efter turen med linbanan. Djurskötaren väntade ut oss sen efter vi gått av och tackade Albin än en gång för hjälpen. Så gulligt!


En hel gurka fick han kasta ut.

 


Efter linbanan gick vi mot safari och elefanterna och noshörningarna för att sen gå mot bamses värld och titta på teater. Den var bra men själva bamses värld var vi inte så imponerade av.


 


När de sen kommit lite regn och vi kommit ut från vår gömma så ser vi plötsligt Hanna, Micke, Moa och Maja. Så sista två timmarna blev extra roliga då vi fick umgås med dom. Pojkarna slocknade direkt när vi satte dom i bilen och Albin var så nöjd!


Jens, Albin, Joel, Hanna, Micke, Moa & Maja utanför bamsesvärld. 

 

  

Onsdag & torsdag gick i solandets täcken men vi hann med lite god glass i gränna hamn innan vi åkte tillbaka och badade. På fredagen kom Jens bror Jocke med familj på besök. Vi började med att grilla korv i värmen och sen svalkade ( och då menar jag svalkade sig i de 16 gradiga vattnet ) i vättern. Efter de vart de obligatoriska polkagrisinhandling innan vi käka pizza på stan. Sen åkte vi tillbaka till stugan där barnen fick bada och Pillan och jag drack lite rosé ;-) Så härligt att sitta och prata och barnen som leker så bra. Dock kände jag mig lite avdomnad i hjärnan eftersom de var så varmt ;-)


 


Ganska skönt att komma hem i söndags men de var mkt att packa upp och tvättas. Sen på måndagen åkte vi till ikea och köpte byrån jag ville ha och käkade middag där. Perfekt! I tisdags åkte vi till Karin och hennes grabbar och lekte lite och på kvällen så var jag ute och käka med Hanna, Tessa och Fia S . Jättetrevligt och god mat på tapas. Tessa har jag inte träffat på 11 år men de var som att de var igår vi sågs. Igår var jag en sväng till Jennie och prata ikapp. Vi hann även gå ut och käka på nån grekisk resturang i Bålsta. Alltid lika trevligt! Idag har vi varit och firat Måns som fyller 8 år idag! Herregud vad tiden går!


 


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards