Amodernmyth

Alla inlägg den 22 april 2015

Av Fröken Svår - 22 april 2015 20:55

I förra veckan dök det upp det roligaste man kan få i brevlådan, nämligen en bröllopsinbjudan. Jag blev så glad och studsig tills jag såg datumet...samma datum som vi åker till Mallis. Fyy så tråkigt! Jag ville sätta mig i soffan och grina. Det finns ju inget roligare än bröllop, att få dela glädjen med brudparet. Det är ju faktiskt en av de bästa dagarna i ens liv och att man får bli bjuden att ta del av det gör en ju så glad!


  

Annars är det full fart. Joel klättrar ju upp för soffan så det är inte en lugn sekund. Tänderna ploppar fram och han sjunger VOV VOV när Albin sjunger " Who let the dogs out ". Så jäkla sött. Han imiterar även hästar bra och säger pappa klockrent. Idag har vi lärt honom High five. En riktig busunge är det också, så igår slängde han ner sin napp i toan och bara stod och betraktade den. Haha.


 


I måndags så kom postbilen åkandes i vanlig ordning och Albin sa " Jag hämtar posten mamma! ". Jag svarade: Men ska du verkligen gå ut i bara kalsongerna? Då ropar han från hallen " Nej jag tar gummistövlarna också". Haha så jäkla rolig. Han har så fantastiska funderingar och ibland önskar jag att alla hade hjärnor som 3-åringar. Tänk va roligt och lätt allt skulle vara. Han frågade mig i måndags " Varför sitter rumpan bak för? " . Man får verkligen testa sina egna kunskaper. Älskar att prata och höra hans funderingar. När han gungade så sa han " När jag blir stor, då ska jag bli sopgubbe och ha två hundar. Den ena ska heta Pongo och kallas för Picknick och den andre ska heter Tjifen och kallas för Chefen " .


 


I lördags tog vi oss ner på byn då de vankades marknad och tivoli. Vi tog även ett varv inne på företagsmässan och där passade vi på att tävla om en fin stor kopparlykta hos färgnyans. Jens svarade rätt och han blev väldigt glad när han åkte förbi deras butik där det satt en skylt att han vunnit!! Den är så himla fin men gör sig inte rättvisa på bild.


   


/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards