Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 14 april 2015

En rent utsagt skitdag!

Av Fröken Svår - 14 april 2015 19:05

Fredagen vart kaos här hemma efter jag skrivit inlägget. Fick ju äntligen avin från blogg till bok att mina böcker kommit så jag klädde på Joel och mig och Albin skulle bara gå på toan och göra nummer 2.  Jag hade gjort mig fredagsfin med kläder och smink. När han ropade färdig så ställer han sig i all hast och den lilla koppen som ligger i potten ( man lyfter bara ur koppen för att tömma pottan) följer med honom upp i stående position och väl där lossnar den från rumpan rakt ner i golvet och poff så skvätter kiss med bajs ( mest kisstänk med bajspartiklar)  upp i mitt ansikte! Alltså jag höll ju på att dö och det ända jag tänkte på var att jag hållt munnen stängd. Så håller jag på och torkar upp det som hamnat på golvet och tar i för hårt när jag ska spola ner det i toan så spolknappen fastnar och vrider sig i toan vilket leder till att den står och rinner hela tiden. Kunde till slut få stopp på rinnandet i toan genom att skruva bort knappen. Men nu måste en ny beställas. När jag äntligen får gå in i duschen och tvätta mig så kliver jag rakt på en glasbit som skär upp min fot. Behöver jag säga att jag då började gråta! Dagen innan hade jag tappat glaslocket till burken jag förvarar bomull i, i duschen men trodde jag fått bort allt. Så mitt inlägg jag skrev tidigare på fredagen om hur nära man har till bajs numera, fick jag verkligen bevis på. Egentligen borde jag väl inte ens skriva om det men nu kan jag skratta åt det.


 


Lördagen började med två däckbyten på bilarna, sen vidaret till Hälla för att lämna tillbaka några tröjor , sen hemåt och till Björnbo 4H gård där vi kollade på djur och Albin red.

 


På söndagen styrde jag bilen mot Bålsta och hem till Jennie. Klockan 11 landade jag i deras soffa och sekunden senare plingar det i telefonen där Jens smsar och säger att jag kan höra av mig när jag är på väg hem. Kollade på klockan och hon var 17:30. Herregud vad tiden går fort när jag och Jennie sätter igång och pratar.


 


Idag har vi fixat pass åt Joel. Det gick jättebra och det visade sig att även Jens behövde förnya sitt så det gjorde vi också. Polisen sa efter att ha tittat på Jens bild som hon tog " Det är det här vi kallar för ett äkta mug shot". Haha.

Så ringde Karin tidigare idag också. Dom fick ju sin lilla bebis förra onsdagen. En söt liten Melvin. Man längtar tills man ska hälsa på.


Så håller dom på att gräva för fibret nu. Full fart!


Idag när Albin kom hem från dagis så satt vi vid köksbordet. Så sa jag " Jag älskar dig Albin " då svarar han: "Jag älskar dig också....iallafall lite grann" Hahah. Igår kom han ut i köket när jag dammsög så sa han " Stäng av den där, jag hör inte ett ord på tvn". Så otroligt rolig!

 



Ha en bra vecka!


/ A


 
 
Ingen bild

Mattis

14 april 2015 22:17

Gud vad roligt sagt! Stäng av den där...😂😂 skrattat högt !

 
Ingen bild

Emilia

15 april 2015 20:13

Men oj! Ja tur är ju när man skratta gott efteråt åt i alla fall... kram

 
Madde

Madde

17 april 2015 14:45

Ibland går allt på tok, sånt man kan skratta åt efteråt :) Trevlig helg!

http://maddesmirror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards