Amodernmyth

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Fröken Svår - 8 mars 2015 18:46

Går långt mellan inläggen. Blogginspirationen är borta men jag tycker ju att det är så roligt att gå tillbaka och läsa om allt sen. I helgen tog vi fram min gamla blogg som jag tryckt till en bok och det är ju jättemysigt att läsa och minnas.


I veckan så gick Albin på dagis iallafall i två dar. I torsdags ringde fina Maria från avdelningen och berätta att dom hade magsjuka igen. Hon vet hur ogärna jag vill ha den där sjukdomen så då ringde hon och förvarnade så vi stanna hemma. Joel var dock inte nöjd med livet och skrek precis hela dagen. Jag har aldrig varit med om det faktiskt. Var helt slut när de var middag och satt bara och skrattade. Haha. I tisdags när jag hämtade Albin på dagis så började en flicka krama honom hårt och pussa honom på munnen. Jag såg verkligen hur jobbigt Albin tyckte de var men han sa ingenting utan tog emot och såg besvärad ut. Jag sa åt flickan två gånger att det räckte men hon klamrade sig fast då en fröken fick lyfta bort henne.


 


I fredags åkte vi och storhandlade på coop. 1200 kronor senare fastställdes att de bästa köpet var mina gummistövlar för endast 49:- ! Så nu är jag redo för lek i vår med både regnställ och gummistövlar. Sen blev det en lugn kväll med tacos och för mycket coca cola. Måste ju tänka på att vara snäll mot magen!


Albin råkade somna i bilen så vi andra tog en groupie som det nu heter efter melodifestivalen ;-)

 


I lördags åkte vi till Uppsala så Jens kunde köpa sig den telefonen han ville ha. Vi hade ju beställt den på el giganten här i stan men sen när vi väntat i över en vecka och Jens ringde och fråga vad som händer så visade det sig att dom inte ens beställt den. Vi hann även med lite klädshopping och lunch med tillhörande fika innan vi åkte hem och tog emot min bror och hans tre pojkar som skulle sova hos oss då frun hade tjejkväll.


 


Efter lunch idag så styrde vi bilen mot Västerås och Vallby frilufsmuseem där Albin skulle hänga sina nappar på trädet som finns där. För förra fredagen den 27:e februari så satt Albin och jag och åt lunch, då började jag ta upp det här med nappen att det är ju bara bebisar som har det och att det inte är så bra för tänderna. Så till slut sa han att han skulle sluta med den samma kväll. Det har gått hur bra som helst!! Det trodde vi inte då han varit så fäst vid den när han ska sova. Så det har gått fantastiskt. Så otroligt stolt och glada att vi inte tvingade honom att lämna den till tomten utan att han fick bli "mogen" och ta beslutet själv. Fick nästan lite tårar när han hängde upp nappen på grene. Efteråt åkte vi till leksaksaffären då han fick välja vad han ville som substitut för nappen.


 


Det låg ett får inne vid hästarna på Vallby så jag sa till Albin att om han ville kunde han ju klappa honom på rumpan då svara han " Nej mamma inte på rumpan, tänk om han pruttar"  Hahah så han klappade på ryggen istället. Sötnos!


Veckan som kommer blir tuff då det väntas begravning av farfar men innan dess ska vi hinna med lite roligheter. Älskar livet hemma med mina små skruttisar   


 


/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards