Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 16 december 2014

Ett levande kärlekspaket fyller 3 år!

Av Fröken Svår - 16 december 2014 21:50

 


Idag fyller världens bästa Albin år. 3 hela år sedan jag fick upp den där 3800 gram och 50 cm långa perfekta bebisen på mitt bröst. En liten individ som sparkat i magen varje gång jag var ledsen och känt mig orättvist behandlad. Som med sin spark sa : Mamma, det ordnar sig.  En lycka för stor att förklara över att bli mamma, en dröm sen barnsben att få bilda familj. Men jag hade aldrig kunnat drömma om att få en sån fin kille. Från den perfekta bebisen har du nu blivit en perfekt pojke som är kärleksfull, påhittig, bestämd, omtänksam, kramig, intresserad , familjär, rolig, vacker och fundersam. Jag älskar att få vara din mamma och jag känner mig så stolt över dig.  Jag hoppas att du  känner hur speciell och älskad du är av mig. Grattis älskling!   

    


Vi började med sång, ballonger och paket på morgonen. Efter det så satte vi i gång ugnen och gräddade kalljästa frukostbullarna och vispade grädde till den varma chokladen i happy bearday muggen. Sen klädde vi oss och for till Leo's Lekland.


Hunddräkten var en av favoriterna bland paketen från morgonen.

  


På Leo's så var vi nästan själva så vi lekte järnet alla fyra till lunch då vi åt riktigt god lunch där. Sen satte jag och Jens oss en helkroppsmassage i stolarna som finns där. I olika omgångar förstås. Riktigt skönt!! När jag frågade Albin om han älskade Leo's lekland svarade han " Klart jag gör " ;-) Sen lekte vi mer innan vi köpte slush till Albin och åkte hem.



 


Hemma så väntade paket från farmor och farfar och även ett paket till hela familjen och kort till Albin från Pillan och Jocke och barnen. Blev så rörd!  Även kort till Albin från faster Fia och Mackan. Sen så dukade vi ordning så vi skulle få plats alla 15 ! Ja vi har blivit en skara i Norellsfamiljen. Med lån av stolar och hjärte/stjärterum så gick de fin fint!


 


När mormor och morfar och morbröderna med familj kommit och gett fina paket så dukade vi fram hamburgare och efter det blev det glasstågtårta.


 


En väldigt lyckad födelsedag tyckte Albin. När jag satte på han pyjamas och skulle natta honom sa han " Festen är inte slut ännu". Fina kille. Nu ligger han och hostar och snorar och klagar på ont i benet. Verkar vara en riktigt förkylning på gång och han som bara skulle gå två dar till innan julledighet och imorgon skulle dom fira honom på förskolan. Men man kan inte rå för när man bli sjuk. Lillebror är också snorig.


 

En lycklig och nöjd mamma ska nu luta sig tillbaka!

  / A

 
 
Ingen bild

Jens

17 december 2014 12:03

En fantastisk dag med en fantastisk familj! :)

 
Madde

Madde

17 december 2014 13:00

Vilken härlig födelsedag för en 3-åring! Förstår att Albin var nöjd. Hunddräkten var ju hur tuff som helst :)

http://maddesmirror.blogg.se

 
Ingen bild

mamma/mormor

18 december 2014 18:09

Tack för en Jättetrevlig födelsedagsfest.
Tänk vad fort tiden går.Finaste Albin redan 3 år.
Albin har verkligen underbara kommentarer.
Kramar i massor till er alla från mormor och morfar 💖

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards