Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Hästar, hästar, hästar!

Av Fröken Svår - 15 oktober 2014 10:25

I måndags var vi ute hos Hanna, Moa och Maja igen . Så mysigt att se Albin och Moa leka, hålla handen och kramas. Både Hanna och jag har nära till tårar när vi ser sånt där. Dagens höjdpunkt för Albin var när han fick hjälpa Hanna att ta ut hennes två hästar. Han sa att det skulle han berätta för Saga på förskolan sen. Hanna har ju en hund som heter Casper så nu heter alla Albins gossehundar Casper. Sen har Hanna två katter och den ena heter Hasse och Albin berättade att vi också hade katt, och Hanna frågade vad den hette då svarade han Hasse. Haha det lät så roligt, härmar alla djurens namn.


 


Jag höll mig på ett bekvämt avstånd. Jag har ju dock blivit väldigt fascinerad av dessa muskeldjur efter det att Albin fått sitt hästintresse. Skulle dock vilja prova rida men det får vänta tills man väger ett antal kilo mindre.


Förskolefotot ( haha jag börjar lära mig med att säga förskola, vi får se hur länge det håller) har kommit och som jag trodde så blev det inge bra. Jättemörkt och oskarpt. Det ser ut som man tagit det sent på kvällen och barnen står lite huller om buller. Inte ens fröknarna var nöjda så vi hoppar att köpa det! Dessutom kostar det 160 kr för ett kort. Dyrt måste jag säga, iallafall med den kvaliten. Sen har dom porträttfotograferingen på hotellet som man fick boka tid vilket vi gjorde men sen fick vi en så pass bra bild på Albin själva så vi avbokade den tiden.


 


Fina Albin är så rar och säger till Joel hur mycke han älskar honom hela tiden och när han satt på pottan så satt jag mitt emot och höll sällskap så sa Albin " Mamma du är söt, jag älskar dig jättemycket ". Jag höll på att smälla av så go han är. Tänk om mina barn förstod hur mycket dom betyder för mig och vad deras ord, leenden, kramar, joller gör för mig. Jag önskar att det fanns ett ännu större ord för Jag älskar er för ibland så känns det som att inte ens det ordet inte räcker till   



På fredag ska Jens vara kvar på jobbet för lite galej så då kommer Hanna och flickorna hit och äter och kikar på idol. Hennes Micke skulle iväg också så då passade det ju extra bra!


/ A


 
 
Ingen bild

mamma/mormor

15 oktober 2014 15:53

Vilken underbar läsning jag blir alldeles tårögd.
💖💕💋

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards