Amodernmyth

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Fröken Svår - 6 oktober 2014 10:53

I fredags tog vi en skön kvällspromenad och Albin fick leka av sig ordentligt innan vi gick in och hade fredagsmys.


 


På lördagsmorgonen var det dags för höststäddag med samfälligheten. Albin och Jens städade ute och jag och Joel städade inne. Albin fick så mycke beröm av grannarna.


Vet inte vad som händer med kvaliten på bilderna när jag för över dom för dom är jättebra i mobilen.

 


På kvällen åkte jag till Bålsta för att äta med Anneli och Hanna. En jättetrevlig kväll och vi hann tjattra i många timmar innan jag tog bilen hem. Nu får vi styra upp något nytt så vi kanske kan dricka ett glas vin också.


I söndags så for vi till mickelsmäss och de blev några köp. Vissa bättre än andra ;-) Albin var jättenöjd och sen åkte vi hem för att lasta in lite skit och åkte till återbruket innan vi sen värmde oss inomhus med god middag och efterrätt för att sen landa i soffan och titta på film. 


Idag var det dags för dagisfotografering så Albin kommer gå mån,tis, ons denna vecka. Dock blev jag lite besviken när vi lämnade för det var utomhusfotografering. En bild med gummistövlar, skitiga jackor och mössor är inte det jag hade velat ha. Jag vill ju ha mussepigg tröjor och rufsiga frisyrer typ. Sen var de otroligt dåligt för det är ju många 15 timmarsbarn på Albins avdelning som blir lämnade vid 9 och precis då skulle dom ta kortet. Så det var ju ett gäng med grinande ungar när vi lämnade dom. Inte så bra planerat.


      



Tänk så olika barn är. Albin och Joel är helt olika i både vikt och längdkurva. Men även i personligheten såklart. Så intressant hur olika det kan vara och att man kan se personlighet hos Joel redan nu. Så häftigt!

Albins kurva ( Grön är medelkurvan och blå är han)

 


Joel ligger en bra bit över den gröna linjen.

    


Så kan vi inte bara slå fast i det att ALLA barn är olika. Både i kropp och i sinnet. Vissa får tänder när dom är 3 månader vissa är 10 månader. Vissa barn går vid 10 månader och vissa går vid 14 månader. Ja ni förstår vad jag menar. Alla är OLIKA och lika fantastiska.


 


Ha en bra dag!

 /  A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards