Amodernmyth

Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Fröken Svår - 23 maj 2014 13:18

 


Vardagen fortsätter och vi lever i vår lilla bubbla och är sådär överlyckliga och tacksamma hela dagarna. Fantastisk känsla. Jag läker sakta men säkert, och igår tog bvc-"tanten" bort några "häftklamrar" ur min mage. Det hade inte läkt helt så jag ska till dom i nästa vecka och ta bort resten. Sen får jag ju inte lyfta på minst 4 veckor men jag blir ju inte sjukskriven så att Jens kan vara hemma och vara pappaledig. Galet system vi har i Sverige. Jag frågade läkaren hur jag då skulle göra eftersom jag har en 2,5 åring hemma som jag måste ta hand om som ska upp i vagnen, upp på skötbordet och in i bilen osv. Då svarade hon att vi nu hade 2 veckor på oss att lära honom dessa saker själv. 2,5 åringar kan mer än man tror svarade hon. Herregud jag blev så förbannad, Albin är ju fortfarande en liten kille och ska inte behöva lära sig att klättra upp på skötbordet ( som dessutom är farligt )  för att han fått en lillebror. Han har aldrig begärt att bli storebror! Jag tycker barn ska få vara barn så länge det bara går!


 


Nu är ju våran kille extremt duktig så jag stod i duschen igår och bara grät av stolthet. Jag gick nämligen upp ur sängen igår för att bege mig till toan och jag hade jättejätteont. Då klättrar han ner från sängem, springer mot toan och öppnar dörren och säger varsegod! Sen ger han mig en slängpuss och stänger dörren. Alltså jag smäller av vad fantastisk han är. Så fort jag tappar något så hjälper han mig och plocka upp det för han vet att mamma har plåster på magen. När Joel skrek efter mat så tystnade han och då tittade jag bak och där satt Albin med ett finger i hans mun och så säger han " Han suger på mitt finger ".   


 


Igår tog vi oss ut hela familjen och köpte blommor till trädgården. Det är ju rena sommaren nu så jag hoppas att frostnätterna är slut så dom håller sig fina. Syskonvagnen fick provrullas för första gången och den gick fin fint :)

Sen kom bvc och hälsade på och Albin höll låda med gitarren och mikrofonen så vi alla fick oss ett gott skratt! När bvc tjejen gick så stannade hon vid dörren och vände sig mot oss och sa " Ni är verkligen en jättefin familj ". Dom orden värmde så otroligt i mitt hjärta.


 


Idag är det jättevarmt så vi har tagit fram poolen och Albin har badat i två timmar. Vi gjorde ett liten uppehåll för lunch också. Nu sover båda grabbarna och laddar energi för mera lek på eftermiddagen. Tänk att vi fått ha Joel hos oss en hel vecka. Han är så otroligt snäll och han verkar trivas med livet . Som nu när han låg i vagnen bredvid mig och sov trodde jag men när jag titta så ligger han helnöjd och kikar runt och säger ingenting.  Hoppas ni har det gott och får en trevlig helg!


 


/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards