Amodernmyth

Alla inlägg den 19 april 2014

Av Fröken Svår - 19 april 2014 20:58

Ja vändningen i måndags resulterade i en icke vändning. Dom konstaterade att pyret har för mycke plats och det är så gott om fostervatten att det inte är någon idé att vända. Många turer fram och tillbaka så man bli matt. Vi hade ju tid klockan 8 men fick inte träffa någon läkare förens vid 11:40 så det var en lååång väntan att bara sitta och stirra i ett förlossningrum. Men läkaren var jättebra och lugnade mig väldigt med det här om vattnet går. Det är många faktorer som ska spela i iallafall det ska hända och eftersom bebisen inte ligger och trycker neråt så betyder de att det inte blir så stort tryck på fostervattnet så de är sällan det händer. Men man måste ju vara informerad ifall att. Efter besöket kändes det dock som att jag fick mitt liv tillbaka och vågar röra på mig igen.



Albin aka dynamit Harry och en jättetrött Albinsson med mössan på sne innan han ska krypa ner i vagnen!

 


Veckan gick fort och på skärtorsdagen kom Jennie och hälsade på. Det tyckte vi var kul och speciellt få träffa henne när hon fyllde år vilken hon gjorde i torsdags. Vi hann prata en del innan hon skulle hämta sin pojke på "moppeskolan".


Snart är vi fyra   

 


Igår på långfredagen vaknade vi tidigt så vi satte igång och bakade bullar hela familjen. Albin bakade ut med sina små kavlar och hade på kanel och socker sen pensla han med ägg och hade på pärlsocker. Jätteduktig och de blev riktigt goda. Sen kom Henrik, Matilda och flickorna på ett snabbesök och sen så tog jag en tupplur innan vi blevspontan bjudna till Fredrik, Linda och pojkarna för grillning. Jättetrevligt!


En månads Max vilar uppe på sin kusin pyret i magen.

 


Idag blev de sovmorgon då hela familjen var trötta, sen tog vi en lång frukost med målning av ägg ( Jag provsmakade mitt årliga ägg och det smakar lika hemskt som åren innan tyvärr, men jag provar varje år) innan vi alla duschade och gjorde oss i ordning för en tripp ner till stan.


Det årliga ägget och Albins fina målade ägg.

    


Albin köpte en hund och en bil som han vart nöjd med på marknaden. Så gick vi vidare mot tivolit där han drog i ett snöre och vann en mjukishäst. Vi såg vilket snöre de var som gick till hästen som tur var och han blev jätteglad för den. Haha våran lilla hästkille! Jens och Albin åkte en karusell och det tyckte han var jätteroligt! :-)


Albin njöt verkligen av åkturen!

 


Så åt vi lunch på stan och Albin utbrister "Jättemysigt" . Herregud han är så fantastisk den där pojken. Gnäller inte, tjatar inte, trotsar inte utan bara njuter.  Otroligt lätt att ha att göra med så vi säger flera gånger om dagen, Vilken kille vi har!   



Fint påskris nere på torget

 


Efter maten så la vi ner honom i vagnen och han somnade inom en minut och vi gick vidare till skivbutiken och stod och bläddrade bland vinylsinglar ett bra tag innan vi gick tillbaka till bilen. När vi kom hem så hade påskharen varit förbi och gömt påskägg till både Albin och Jens. Så efter lite letande så fann de lyckan. Eftermiddagen spenderades i solskent , lekandes med Albin och jag och Jens drack lite alkoholfritt rosé som faktiskt var väldigt god.


Påskäggsjakt!

 



Nu ska vi testa våran chokladfontän som jag fick i julklapp. Jag köpte färska jordgubbar på coop som vi ska doppa nu! Hoppas det smakar ljuvligt. Ha en fortsatt trevlig påsk för det ska jag ha. Såhär bra som jag mått idag har jag inte mått på flera veckor så det känns himla bra!

/ A   



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards