Amodernmyth

Alla inlägg den 8 april 2014

Av Fröken Svår - 8 april 2014 19:15

Såå roligt med er som kommenterar i bloggen. Det är NI som håller den levande och det blir mycke roligare att skriva när man ser vilka som läser och får respons.  Kram på er!   






Igår morse var det alltså dags för vändning av pyret. Jag gick upp vid 05:30 och duschade och försökte få i mig lite frukost. Strax innan 7 så åkte vi med Albin till mormor och morfar ( har ju inge dagis på måndagar då han går 15 timmar). Vad skulle jag göra utan mina föräldrar. Med farmor och farfar 30 mil bort så är det inte lätt att få barnvakt sådär mitt i veckan.


Vi var framme vid akademiska 07:40 och jag skulle vara där vid 8:00 så vi satt kvar i bilen och skruvade upp volymen och spelade Thirty seconds to mars låten Do or Die högt för att jag skulle tänka på något annat. Då hoppade pyret till och det kändes som att den vände sig till sätesläge i stället för tvärläge så jag tänkte bara NEEEJ nu blir en jobbigare vändning. Inte mycke att göra åt.


Väl där så var jag kissnödig och tänkte att det var lika bra att gå om dom ska välta runt bebisen inne i magen. Efter de fick vi gå till våning 3 och väntrum 3 där vi satte igång tvn och försökte tänka på nått annat. Dom kom precis klockan 8 och bad mig lämna kissprov. Typiskt jag som precis kissat men jag försökte och hoppades att det räckte. Så fick vi gå in i ultraljudsrummet och hon konstaterade att pyret låg med huvudet neråt , ryggen åt vänster , rumpa uppåt och fötterna mot höger sida. Lyckan var total!!!   Så efter bara 15 minuter så skulle vi få åka hem....trodde vi.


 



Jag fick ligga kvar en stund för dom skulle ta blodtrycket som var bra men däremot var det för lite kiss så det gav utslag på allt. Så barnmorskan som var så otroligt gullig kom in med vatten till mig och sa att det var bra om jag fick i mig två glas.  Jag gav mig tusan på att vi skulle hem snabbt så jag hällde i mig 11 glas med vatten.....och det hände INGENTING! Dom kopplade upp mig för att mäta pyrets hjärtljud som pendlade mellan allt från 120-166 och så fick jag trycka när jag kände fosterrörelse. Allt detta för att vi skulle slippa sitta i väntrummet. Efter vi gjort det en halvtimma så fick vi kaffe.


 


11 glas vatten och en stor kopp kaffe senare så kissade jag felfritt och vi fick åka hem vid 11. Haha tänk om jag bara struntat i att kissa innan besöket då skulle vi varit hemma hos Albin mkt tidigare! Jaja huvudsaken var ju att allt var kanon och nu hoppas vi att pyret ligger rätt när det är dags för mvc besök här i stan på fredag igen.


Fick höra ett roligt samtal där i väntrummet. En kvinna som blivit förlöst med akut kejsarsnitt vid 2 tiden på  natten och hon ringde sitt jobb och förklarade att hon inte kunde komma och jobba dagen efter men att till helgen skulle hon vara tillbaka på jobbet. Haha så man kanske inte behöver oroa sig för kejsarsnitt heller om det är kvinnor som klarar att gå och jobba mindre än en vecka efter akutsnitt.


En trött Albinsson som vaknade ledsen i vagnen och när jag tog upp honom och satte honom i soffan somnade han på en gång igen.

 


Jaha nu väntar vi in fredag och hoppas att pyret har stannat kvar. På fredag är det även 3 veckor kvar till BF !


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards