Amodernmyth

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Fröken Svår - 10 mars 2014 12:58

Kryssningen till Helsingfors var mysig. Vi kom i god tid så det blev fika innan vi klev på båten. Det togs kort på båten när vi klev på som sen framkallas och så får man köpa om man vill. Dom hade förstorat ett kort på bara Albin så de var vi ju tvungna att köpa! Vi tog det lite lungt i hytten innan vi gick ut och åt, lekte i lekrummet och sen gick på mumindisco med mumintrollet och lilla My.


 


Vi gick och lyssnade på en trubadur innan det var dags att sova. Det gungade ingenting så det var skönt. Vi vaknade upp till ett soligt Helsingfors där vi först åt buffé frukost innan vi gick ut. Vi gick runt lite och tittade och åt lunch innan det var dags att vända hem och alla tre tog en tupplur i sängen. Sen gick vi till taxfreen och kollade runt lite.


 


På fredagen så hade vi inte förköpt frukost så vi åt på ett annat ställe på båten. Albin åt lite macka och en stooor bulle och njöt och påpekade hela tiden hur mysigt allt var! Underbara pojke!


 


Sen handlade vi lite till i taxfreen, gick ut på soldäck där det blåååste och körde lite bilar innan det var dags för morgondans med mumintrollet och lilla my.


 


Resten av helgen var också bra som innehöll showande från Albin sida och en tråkig melodifestival. Herregud vilka dåliga låtar. I går fick vi ändrade planer så då åkte vi och köpte en ny mobil till Jens och en massa förvaringsgrejer på ikea.


Idag har vi varit i lekparken och lekt med Jill, William och en sovande bebis Alexander. Imorgon ska Albin gå på dagis en stund och jag mår så dåligt över det. Vill ju ha honom hemma!! Jag kan inte säga upp hans dagisplats eftersom vi inte blir säkrade en plats på samma ställe och avdelning sen när de är dags att börja dagis igen. Sen syskonförturen betyder mycke också men jag vill verkligen att han ska vara hemma hos mig om dagarna. Fy.

Ångest!


Hade ett långt utlägg här om folk tjat och behov av egen tid hela tiden som jag ledsnat på. Men jag raderat allt. Jag blev för irriterad. Jag tycker kort och gott att folk borde spendera mer tid med sina barn än att tjata om egen tid hela tiden!



/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards