Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

En helvetes vecka.

Av Fröken Svår - 11 februari 2014 19:08

Godkväll från ett hem som nu luktar mer rent en kräks vilket det inte gjort de senaste dagarna. Imorgon är det dags för mig att gå tillbaka till jobbet men Jens blir hemma med Albin på grund av 48 timmars reglerna.


Fy vilken hemsk vecka! Var ju hemma i onsdags för min rygg och efter en dags vila kändes den bättre men däremot fick jag en rejäl förkylning. Natten till torsdag så drabbades vår lille kille av magsjukan! Vilken fruktansvärd sjukdom det är. En av det värsta när det kommer till ofarliga sjukdommar. Vi fick stå i och tvätta hela natten och vakade den lille. På torsdagen så kräktes han också och då var jag hemma med honom. Känslan när man själv är dålig med feber och han kräks ner hela vår säng är ju inte den bästa. Jag började riva i sängkläderna och medans så bajsar han ner sig och jag lyfter ner alla sängkläder och en pojke i ett och samma lyft ner till undervåning för sanering. Bäddade rent och la honom igen för att vänta på nästa kaskad. Dock så uteblev det och han blev allt piggare.


 



Natten mellan fredag och lördag så vaknade Jens och jag samtidigt av att vi mådde kasst. Så nu var det våran tur att hänga över toan. Skönt att Albin var piggare men samtidigt jobbigt då han ville göra roliga saker medans vi bara ville hänga inne på toan. Han var dock jätteduktig och nöjde sig med film och puzzel.


Vi blev piggare och hoppet rusade i oss på söndagen att alla kanske var på bättringsvägen! Halleluja! Men så kom vändingen och Albin kräktes natten mellan söndag och måndag. Kan jag säga att psyket åkte ner i backen!! Så jäkla slut psykiskt och fysiskt så man bara ville lägga sig på golvet och blunda.


 


Nu mår vi alla bättre och hela huset är skrubbat från topp till tå. Det börjar se ut som ett hem igen istället för en kemtvätt med tvätt precis överallt!! Sängkläder är bytta (FÖRHOPPNINGSVIS)  för sista gången på en vecka  och vi är alla rena och fräscha! Men vi är trötta så trötta då man inte fått bra sömn på över en vecka eftersom varje litet sväljljud Albin gjort så har man vaknat upp och varit beredd med hinken. Vi är ju så bortskämda med bra sömn även sen Albin kom men den här veckan har varit tuff. Så glad att Jens och jag har varandra och kan hjälpas åt. Tänk alla duktiga ensamstående föräldrar, ja det finns inte ord för hur imponerad jag är över dom.


 


Tack till världens bästa mamma som trotsat rädslan för att bli smittad och kommit med yoghurt, bröd och så till oss då vi inte kunnat gå ut. Du är guld värd.  


Nu ska vi samla kraft och försöka se allt roligt och positivt som väntar oss.   


/ A

 
 
Ingen bild

Bitte

11 februari 2014 20:40

Oj, oj vilken vecka ni haft. Hoppas nu att ni får vara friska. Vi ses imorgon bitti😊 Kram

 
Ingen bild

mamma/mormor

11 februari 2014 22:23

Hoppas alla tråkiga baciller är borta nu och att ni är pigga och krya när allt roligt kommer.
Kramisar till er tre (snart fyra)
♡♡♡♡

 
Ingen bild

Sol

12 februari 2014 11:37

Ush for en uke :( Håper dere slipper flere av de i 2014. Godt å høre at alle er friske og raske igjen.
Kram på alla i hopa :)

 
Madde

Madde

12 februari 2014 16:44

Låter som en riktigt tuff vecka. Magsjuka är bland det värsta som finns :( Men skönt att ni äntligen blivit friska igen!

http://maddesmirror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards