Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 20 december 2013

"Om du vill ha en idiot lägg din hand i min" - Håkan Hellström

Av Fröken Svår - 20 december 2013 19:47

När vi hämtade Albin på dagis i onsdags så möttes vi av en fantastisk syn nämligen Albin och Ellinor hand i hand dansandes till julmusik. Fantastiskt! När Albin såg oss ville han slita sig ur Ellinors grepp men hon vägrade att släppa  




Jo i söndags var vi på Håkan Hellström i Västerås som jag fått av Jens i födelsedagspresent. Mamma och pappa kom hit och satt barnvakt åt Albin. Väldigt tacksam för det. Tänk så bra det är att ha folk omkring sig som kan ställa upp. Vi åkte vid 18:00 och kom tillbaka vid 22.30, helt perfekt! Precis så ska konserter vara, artisten går upp på scen i tid och utan förband! Det här med förband är ju bara jobbigt eftersom det allt oftast band som man inte gillar.


Håkan var magisk och det har han varit alla 10 gånger jag sett honom live. Min kärlek till honom uppstod då han kom till Åhlens här i Enköping år 2000 för att signera skivor . Jag och min kompis tyckte inte han var så bra så vi tänkte gå och skoja lite med honom. Det var tre personer som åkte från Uppsala framför oss sen var det bara jag och min kompis. Han var så otroligt trevlig och ödmjuk så vi föll pladask för honom och det slutade med att vi gick och köpte hans skiva och fick den signerad med hjärtan på! Sen dess är jag fast. Vilken otroligt textförfattare! Flera gånger under kvällen i söndags fick man rysningar och han pratade så gott om sina barn där hemma som han saknade.


Herregud vad denna gravida kvinna dansade. Vi valde att stå då det är så tråkigt på sittplats för svenskarna är så lugna. Man ska ju sjunga, dansa och klappa till sån här musik.




Jens tog massor med fina kort under kvällen men jag lägger bara upp två stycken!


 


Nu har Albin jullov och ska inte till dagis förens 8 januari. Jens ska vara hemma och jag ska också vara lite ledig. Hade dock känts ännu bättre om jag varit helt frisk. Dock piggare nu än jag varit på hela veckan. I onsdagskväll fick jag tillbaka halsontet som gjorde att jag inte kunde prata. Albin tyckte de var konstigt att mamma inte kunde svara när han frågade saker :(


Vi har ju frågat Albin om vad han tycker bebisen ska heta. Tidigare när vi frågat har han svarat morfar varje gång men nu när vi frågade efter ett tjejnamn sa han Barbro. Sötnos!


Avslutar med lite fredagspepp från Albin i form av Gagnam style ;)


Trevlig helg!
 

 
 
Madde

Madde

23 december 2013 08:29

Morfar eller Barbro, vilka klockrena namnförslag! Bara att vänta och se :)

http://maddesmirror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards