Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Albin 2 år!

Av Fröken Svår - 16 december 2013 21:09

 


Jag älskar födelsedagar och göra dom speciella för min lilla familj. Idag var det Albins tur och vi väckte honom vid 07.30 med sång, ballonger och paket. Han blev jätteglad och tog lång tid på sig att njuta av varje paket. Vi fick säga till honom att han skulle öppna nästa paket.


 



Då det var Karlsson på taket filmen i det ena paketet så bänkades vi oss framför tvn och åt frukost där och såg på Karlsson. Vi hade tänkt åka till badhuset men eftersom Albin är hostig och lite snorig och jag har hosta, snuva, halsont och ögoninflammation så sparar vi det till senare. Tänk att jag alltid ska vara dålig när Albin fyller. Förra året var ju det värsta då jag knappt kunde prata eller äta och blev sjukskriven så Jens fick vara hemma med Albin. Men som sagt hellre att jag är sjuk än Albin. Victoria på mitt jobb som också fyller år idag hade skickat med två paket till Albin. Två flygplan som han blev jätteglad för. Supersnällt!!



Vi var hemma och lekte med sakerna från han fått och vid lunch åkte Albin och Jens och köpte mat från Mc donalds.

När vi ätit så kom posten och där låg det 4 kort och ett paket som innehöll massa paket från farmor och farfar till Albin. Efter paket öppningen gjorde vi tårta och sen sov Albin middag.


 


Så kom mormor och morfar med paket vid tre och fikade och myste. Förra året hade vi alla här samma dag men eftersom Albin ska upp tidigt imorgon och behövde sova i tid så valde vi att dela upp det.


 


Efter att mormor och morfar gått så gjorde vi tacotårta och Albin åt massor!! Så ringde Fredrik, Lintis och grabbarna och sjöng för Albin sen avslutade vi med lite Karlsson på taket innan han somnade. En fantastisk dag som var väldigt nostalgisk då jag tycker tiden går så himla fort och minns så väl när vi låg där på BB och inte fattade att den här underbara lilla krabaten skulle följa med oss hem!



Oblatbilden gick sönder lite det blev sisådär men vi är ju inga proffs men den vart god iallafall ;)

 


Idag har pyret verkligen varit vaken och buffar mig i magen en massa. Jättemysigt !!


Nu är snart en underbar dag slut och jag är så tacksam för att det var just Albin som kom till oss den där dagen för två år sedan. Vädret var detsamma som idag men dagen efter kom snön, vi får se om det händer samma sak imorgon ;)


/ A



 
 
Ingen bild

Jens

17 december 2013 12:36

Det var en fantastisk födelsedag för en fantastisk liten två åring! Ser fram emot alla födelsedagar som kommer med pyret o Albin! :) <3

 
Madde

Madde

17 december 2013 20:59

Vilken härlig 2-års dag! Även mysigt med bebisbuff :)

http://maddesmirror.blogg.se

 
Ingen bild

mamma/mormor

18 december 2013 21:32

Tack för ett Mysigt och härligt 2års kalas<3 Kramar och Pussar <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards