Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Gräset är bara grönare på andra sidan om du glömmer att vattna hos dig själv.

Av Fröken Svår - 10 december 2013 18:54

Hemma med min lilla kille som har världens hosta. Igår kväll var den så fruktansvärd så han hostade 10-15 gånger i minuten och grät för han var så matt. Sen läste vi lite om krupp och allt stämnde in Jens tog honom i famnen och klädde på honom och gick ut och fick luft. Då slutade han hosta men sa " Kaaalllllt " så vi gick in och bäddade ner honom och öppnade fönster i sovrummet då somnade han. Men bara för en timme så vid 22.30 var han igång igen och hela natten har varit hostig så vi fick öppna upp och släppa in kylan. Stackars liten. Han somnade vid 06:00 och vaknade sen vid 10:30. Pigg på dagen men eftersom nätterna är så jobbiga så är han så trött. Vi får se hur denna natt går om den är bättre så blir det dagis imorgon.


 



10 december 2004 är den där speciella dagen då jag och min fantastiska man blev ett par. 30 mils avstånd skulle inte hindra oss för att öppna upp våra hjärtan och släppa in varandra. Herregud jag föll direkt för honom som är så snäll, omtänksam och otroligt snygg!! Verkligen hittat mannen i mitt liv som sätter mig och Albin före allt. 9 år tillsammans och det kommer bli minst 100 till!   



10 december är ju även den dagen då min mormor föddes så jag hoppas du har en underbar födelsedag där uppe bland molnen med morfar. Grattis på 98-års dagen älskade mormor! 


Sen var ju Albin beräknad till just denna dag för 2 år sedan men han valde att vänta 6 dagar till så han hann flyttstäda sin etta innan det var dags att flytta ut ;-)



Idag kom Jens hem med blommor och jag hade tänt ljus ute och inne och gjort mig fin. Sen gjorde vi i ordning margaritas (alkoholfria för er som undrar)  och jag började med förrätten som blev bruchetta. Till varmrätt gjorde jag baconinlindad kycklingfilé med mango chutney sås och ris. När detta lagt sig ska vi duka fram en chokladfudgetårta jag och Albin gjorde tidigare idag. Har även poppat upp en flaska av Petters alkoholfria bubbel som är riktigt bra. Den ska jag ta med mig på nyår då vi ska vara hos Pillan och Jocke.


Klart vi skulle ha riset i hjärtformade skålar dagen till ära ;-)

 


Jag tycker om att fira. Jag tycker vardagen ofta är så tråkig och jag är verkligen sämst på att ha tråkigt. Jag vill att livet jämt ska vara en fest så då passar vi på att fira alla såna här små speciella dagar. Allt blir lite roligare och sen att få visa extra mycke uppskattning åt varandra.Jag vet att många tycker sånt här i fånigt men då får dom tycka det. Bara alla får göra som dom själva vill. Jag vill skrika ut för hela världen att jag älskar Jens!


Jag hörde en bra sak på radio " Gräset är bara grönare på andra sidan om du glömmer att vattna hos dig själv " och jag tror verkligen att det stämmer.


Ikväll blir det film och sen ska vi önska låtar på musikhjälpen. Pengarna går ju till så otroligt viktiga saker så heja musikhjälpen!! 


 


/ A





 
 
Ingen bild

mamma/mormor

10 december 2013 19:59

Låter som en underbar dag och kväll<3<3<3<3
Hoppas att Albin kan sova utan att behöva hosta<3
Kram

 
Ingen bild

Mia

10 december 2013 21:05

Grattis till mina finingar ♡ pözz pözz

 
Ingen bild

Jens

11 december 2013 14:38

Hoppas att hostan ger med sis snart! Du är underbar kära du! Stort tack för fantastisk middag igår och en suveränt god efterrätt!! Puss! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards