Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 21 november 2013

Torsdagslyx och glögg!

Av Fröken Svår - 21 november 2013 18:33

Vilken fantastisk dag det blev. Vi vaknade jättetrötta hela familjen men tog oss motvilligt upp och började dagen. Vid 11.20 snåret var jag in till min chef och han förslog att jag kunde gå hem om jag ville för vi hade så lite att göra. Så det erbjudandet tackade jag inte nej till.


Hämtade Albin tidigt och sen har vi hunnit med nödvändigheter så som att handla en massa på flera butiker, lämna paket, hämta paket, hämta in post och det hela avslutades med vaniljmunkar och måla i bamsemålarboken som Albin gillar så mycket. Dock möttes vi av att all vår post låg på marken på vår tomt och paketet från cdon låg i det blöta gräset. Slarvig brevbärare!


Idag skickades även papperna in om förnyandet av körkoret som Albin hade sönder förra veckan. Måste tipsa om sidan passfoto.se där man tar sin egna bild på sig själv mot en enfärgad bakrund så gör dom i ordning korten så som de ska vara och skickar hem dom i rätt format så att de blir godkända för körkort. Smidigt, billigt och snabb leverans!


Så roligt med alla Albins ord nu. Vi försökte få honom att säga Heja Sverige men han sa bara Heja morfar. Idag när vi kommit ut från coop och gick till bilen så Albin : " Albin köra " Haha.


Idag har jag köpt hem saturnus nya glögg smak för i år.... Delicatoboll! Så första advent då blir det den här till fikat!


 


Helgen består av familjemys och på lördag ska Jens ut på krogrunda med grabbarna på jobbet.


/ A

 
 
Ingen bild

Pillan

22 november 2013 08:48

Å va härligt att få sluta tidigt bara sådär! Låter som ni fick en helmysig torsdag :) KRAM

 
Ingen bild

mamma/mormor

23 november 2013 11:03

Härligt att få mys tid med Albin.Klart att han vill köra han gillar ju allt som har med motorer att göra.Ha en riktigt härlig helg. Kram

 
Madde

Madde

25 november 2013 11:27

Spännande smak på glöggen! Du får skriva hur den var när du smakat.

http://maddesmirror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards