Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Körkort, Hotell & Fotoförbud.

Av Fröken Svår - 13 november 2013 19:15

I tisdags så låg mitt körkort på bordet och Albin satt i mitt knä och försökte få upp kortet. Jag satt och tittade på datorn och så hör jag Albin säga : "Titta mamma" då har busungen brytit sönder mitt körkort. Aaaah är ju inte hans fel utan min klumpighet att jag inte kollade vad han höll på med. Det gick verkligen på noll tid. Så nu är det bara att ta ett nytt foto och skicka in för att förnya körkortet.


Vi har även bokat en hotellnatt i Eskilstuna om några helger. Vi ska bo i ett familjerum delux och bara njuta hela lilla familjen. Äta god hotellfrukost, shopping och sova i sköna sängar. Skönt med ett stort rum också :) Tänkte att vi skulle gå och tända ljus och lägga en blomma på morfar och mormors grav då.   


 



Tycker det är så trist med utvecklingen här i samhället. Nu är det beslutat att vi inte får ta kort på luciatåget på dagis. Det här gör mig lite ledsen samtidigt som jag förstår att det finns föräldrar som inte vill att deras barn ska hamna på internet men jag tycker det är riktigt trist att inte få ha en bild på min pojke ståendes i luciatåget i mitt fotoalbum. Jag tar och framkallar mycke kort och sätter in i album både till oss och till Albin.  Jag önskar bara att folk använde sitt sunda förnuft och tog bilder för eget bruk och inte la upp dom på nätet. Men eftersom det inte finns någon garanti att ingen lägger upp dom så blir det fotoförbud.


Jag tycker det känns som att pyret i magen rör på sig nu. Jättemysigt och det sägs ju att omföderskor känner det här tidigare än förstföderskor. För Albin kände jag nog inte förens i vecka 20-21 och nu är jag i vecka 17 med pyret.


Usch blev inte alls nöjd med min klippning sist och vet inte alls vad jag ska hitta på. Jag har ju provat en färger och så men det är så svårt.


 



Nu är det bara 2 ½ vecka kvar till första advent och det ska bli sååå mysigt!!



 
 
Ingen bild

mamma/mormor

13 november 2013 21:54

Mysigt att bebben börjar sparka<3
Vad härligt att åka och bo på hotell.
Fina kort.
<3<3<3<3

 
Ingen bild

Mia

13 november 2013 21:55

Där vi bodde va :) Vi hade ett sånt stort rum. Jätte fint! Kram

 
Ingen bild

Emilia

15 november 2013 21:37

Mysigt med hotell vistelse.. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards