Amodernmyth

Alla inlägg under januari 2013

Av Fröken Svår - 5 januari 2013 14:26

Sitter i bilen på väg till Jocke , Pillan och barnen för lite kusinmys! :) Bilderna är från vackra Tuna och Albins butik inne i Vimmerby /A

Av Fröken Svår - 2 januari 2013 17:28

Lilla familjen redo för nyårsfirande hos bror!


 


När vi kom till bror blev det först lite bubbel innan det var dags för oss tjejernas att ta plats i köket eftesom det var vår tur i år. Jag tycker det är så tråkigt att laga mat så jag höll mig undan ganska bra och trädde bara på barnens mat på spett och sen rörde om gambasräkorna! ;) Det bjöds iallafall på vitlök och chili marinerad gamasräka till förätt. Varmrätten var helstekt oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Efterätten bestod av en chokladfondant och vaniljglass.


Ett dukat bord med det superfina blomsterarrangemanget som Madde hade gjort och sen chokladfondanten.

 


Grabbarna höll sig mest på undervåningen och spelade biljard. Själv hade jag matkoma och sjukt ont i halsen så jag var inte alls på humör. Dock så tog jag en tablett strax innan 12 slaget så det kändes bättre. Vid 12 så gick vi ut och skålade och spelade musik på hög nivå vilket jag äääälskar! :) En sån härlig känsla när man står strax efter tolvslaget och Michael Jacksons dirty diana spelas hög med bra ljud ut i natten! Underbart! Helt klart bästa stunden på hela kvällen!   


När vi kom in hamnade vi i soffan igen och Moby's extreme ways spelas som jag inte hört på flera år. Då blir jag alldeles lycklig i hela kroppen!  Albin somnade vid 21:30 och vaknade sen vid 24:15 och var vaken tills vi gick hem vid 01:50 ungefär. Sen sov han till 09:30 dagen efter så vi vaknade pigga och glada! :)


Barnbord med en Albin som vräkte i sig mat och våra framtida barnvakter till Albin?   

 


Idag var vi till Leo's lekland och när vi precis parkerat bilen så kommer min bror med sin familj och ska också gå dit. Albin njöt verkligen av leklandet och var väldigt trött när vi åkte hem sen :) Kan tänka mig att Måns & Ludwig också var trötta för oj vad det sprangs och lektes! Tänk om sånt här funnits när man själv var liten. :)


 


/ A




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards