Amodernmyth

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Fröken Svår - 24 januari 2013 20:57

Hade skrivit ett långt inlägg som försvann och det är så otroligt irriterande.


Promenad med mor och far idag i det fantastiskt vackra men kalla landskap. Så kul att både mamma och pappa är hemma nu så man får lite sällskap om dagarna.


 


Min fråga är , varför fortsätter man lägga hundbajspåsar i behållaren när det ser ut såhär?! Dock är ju det här bättre än när hundägare låter bajsen ligga kvar på marken istället för att ta upp det så man får väja med barnvagnen när man är ute och går. Blir även lika chockad varje gång jag går på promenad och möter ungdommar i bredd som vägrar flytta på sig och jag blir lika arg på mig själv som inte säger till dom!


 


Till chipsälskaren Annikas stora glädje så har det kommit nya chipssorter och ni som känner mig vet att jag provar alla nya chipssorter och har provat alla som finns :)  Hmm det nya livet skulle börja när sa du?? Ja precis tar det i nästa liv istället ;)


 


Igår hade vi besök av Karin och lille Vincent som lärt sig krypa nu som han visade upp för mig. Duktig kille. Albinson är så duktig på att förstå vissa saker man säger. När man säger prata i telefon så håller han upp handen mot örat och när man säger hämta vovven så hämtar han hunden, frågar man vart bollhavet är så springer han in i det.  Man blir så stolt och förvånad varje gång.


       

Det är ju en artikel som folk lägger upp på facebook om att man skulle ha en störning när man lägger upp "skrytsamma" statusar om att man är och fikar med finaste och att man har den finaste partnern. Jag tycker bara att det är kul att folk gör roliga saker så som att åka utomlands, fika eller ha bra väder på semestern. Jag kallar absolut inte det för skryt och tycker mer att den som blir upprörd över det har en störning. Fokusera på dig själv så kanske du också kan ta dig ut och fika med en vän.


Blir nog väldigt provocerad av denna småsinthet då jag och mamma var på möten med fröken när jag gick i mellanstadiet där jag förbjöds att säga att jag hade haft det bra på min sälenresa eller om jag varit utomlands bara för att alla hade inte råd att åka. Så då löstes problemet genom att jag fick åka iväg men inte säga det till någon, peeerfekt! Hmm jag en snurrad värld tycker jag.


"Du har hund och det har inte jag för en i min familj är allergisk så du får inte prata om din hund"

"Du tävlingsdansar och jag kan inte dansa men jag skulle verkligen vilja, så du får inte prata om din dans"


Jaa man kan ju hålla på i alla framtid med exempel, och nu vet jag att folk tänker: Gud va arg hon är i det här inlägget och det är jag inte alls. Jag bara skriver det som snurrar i min hjärna och det som jag mest tänker på är att imorgon kommer vår soffa och vårt soffbord och jag är så exalterad. Fast det kanske jag inte får skriva för det kanske verkar skrytsamt att vi köpt ny soffa! Hah


Puss på er!


/ A



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards