Amodernmyth

Alla inlägg under oktober 2012

Av Fröken Svår - 10 oktober 2012 19:05

Igår fyllde Jens år och det firade vi med god mat, film & presenter såklart. Var inte nöjd med presenterna vi gav men Jens var nöjd och det är det viktigaste! :) Fina Jens, jag gör allt för dig!   


Bild från igår då Albin sov på min mage. Gissa om jag njöt! :)

 


Idag har Albin och jag haft en härlig dag med min pappa. Vi tog en sväng till Västerås för att köpa bebisspegel till bilen så jag kan se Albin då jag sitter fram och han bak. Med nya stolen så kan han inte sitta i framsätet. Det blev även lite annan shopping, en skjorta till Jens exempelvis. Sen lunch då vi åt bakad potatis med supergod röra! Tack pappa för en underbar dag!  


När vi kom hem satte jag igång musik i datarummet och dansade med Albin i famnen. Det dröjde inte många sekunder tills det föll massor med tårar ner på min kind. Jag fixar inte tanken med att han ska gå på dagis och jag ska börja jobba. Usch. Jag vill vara med varje litet steg han tar och vill inte att någon annan vuxen ska träffa min son mer än vi! Snälla ge mig en lottovinst så jag kan vara hemma med min älskade pojke!   Börjar gråta bara jag tänker på det nu, fina Albin.


 


Imorgon ska vi ta oss till kungsängen för att träffa Sandra! Ska bli supermysigt!


/ A

Av Fröken Svår - 8 oktober 2012 21:17

Haft en härlig dag idag. Karin & hennes supersöta Vincent var här på besök! Fika med te och bullar precis som när vi var små men då var det saft i glasen. Känner igen mig i så mycke som Karin berättar och det är så lätt att prata med henne. Superskoj att kontakten återupptagits. Nedan följer två bilder på oss som små. En av våra fikastunder och en bild från dagis då vi är videungar :) Lite oskarpa då jag tagit kort med mobilen i fotoalbumet. Imorgon fyller världens bästa Jens 26 år! :) / A

Av Fröken Svår - 7 oktober 2012 19:48

Fredagen var fantastisk med Jens som var ledig. Tandläkaren gick bra, ganska meningslöst besök men dom var otroligt trevliga. Vi åkte till Västerås och jag blev sminkad på make up store. Älskar det!! =)  Det kostar 495:- och då blir man sminkad och får plocka ut smink för samma summa! =)  Jag satsade på två penslar, en ögonskugga och en cover up.


 


Mamma kom dit och mötte upp mig sen gick vi till Harrys och drack vin. Efter det blev det mat på Grekiska kolgrillen och det var grymt gott och trevlig personal. När vi var mätta och belåtna tog vi bussen ut till arenan för att se på Ladies Night. Vinet inne på arenan var sjukt dyrt ...75:- för ett glas vi i en plastmugg och man fick heller inte ta med den till sin plats.


 


Showen var grymt bra men publiken var såå tråkig. Jag fattar inte att man betalar pengar och så sitter man bara och surar och inte ens klappar händerna. Men mamma och jag röjde och dansade loss. Magnus Uggla var riktigt bra och rolig! =) Fantastiskt koncept det här som Martin Stenmarck och hans bror kommit på.


 


Efter showen vart det subway och sen buss och taxi hem! Tack mamma för en otroligt rolig och underbar kväll. Du är fantastisk!   


På lördagen åkte vi och handla lite och tog det lungt och kollade i vanlig ordning på Pluras kök och sen hade lite vinylfest. Vi gjorde i ordning bakmaskinen så det väntades nybakat bröd till oss på morgonen i morse! MUMS!


 


Idag har min familj varit här och firat Jens i förskott! Vi bjöd på fika och han fick massor med fina presenter allt ifrån Eldkorg till presentkort och kläder =) När dom frågat vad han önskar sig så har han bara sagt Pizza och en öl så det kom Fredrik och hans familj med!  Även en bild på alla Albins kusiner på min sida.


 


På kvällningen tog vi oss en liten höstpromenad. Så himla mysigt! Min lilla underbara familj!   

Imorgon kommer Karin & hennes lilla Vincent hit och hälsar på. Ska bli väldigt trevligt tycker vi! Nu blir det tvmys!


 


Trevlig söndag på er!

/ A

Av Fröken Svår - 4 oktober 2012 19:05

Nu har vi helg! Jens är ledig imorgon. På morgonen ska vi till tandläkaren med Albin. På eftermiddagen ska jag bli sminkad på make up store och sen ska mamma och jag ut och käka och sen gå på ladies night! En super dag och kväll med andra ord. Idag har vi flängt runt i olika affärer på förmiddagen. På eftermiddagen åkte vi till öppna förskolan. Där var även Jill och William. Vi har inte varit där sen slutet av Maj men dom kom ändå ihåg Albins namn :) Bilderna är på en trött Albin som somnat i sin bilstol och Albin som leker på Öppna förskolan . /A

Av Fröken Svår - 2 oktober 2012 23:05

Blev väldigt nöjd med förstoringen av Jens bild från Röttle hamn som vi satte upp i hallen! :)


 


Igår var jag och Albin till biblioteket tillsammans med Jill & William. Det fanns ett mysigt litet rum där som man kunde vara i. Dock bestämde sig Albin för att göra nummer två och jag fick byta på honom på golvet då de inte fanns nått skötbord! Det stör mig verkligen och jag röstar för att på varje offentlig toalett ska det finnas ett skötbord. Så mycke äckliga toalettgolv jag och Albin varit och bytt blöja på ...usch! Jag med min bacillskräck också.


Idag bestod morgonen av att jaga Iron Maiden biljetter och det gick vägen. Dock fick vi sittplatser men dom var ganska okej. Ticnet är ju världens sämsta sida och det blev buggar hela tiden tills jag äntligen kunde komma fram till betalningen! =) Så tur att Jens och några från hans jobb fick 13 rätt på stryktipset för några veckor sedan så vi kunde köpa biljetter!! :)


 


Nu är det bara barnvakt kvar men jag har hintat hos min mamma så vi hoppas att det går vägen ;)


Idag när jag höll på och laga mat så skulle jag bara vända mig och hämta lökhackningsgrejsan och när jag vände mig tillbaka för att se vad Albin gjorde så möttes jag av denna syn!! Han klättrar upp vid ugnsluckan!


 


Ikväll har vi suttit och kollat på Albins tid i livet från December - Mars...2 timmars inspelad film och herregud så liten han var och herregud vad man inte förstod och tog vara på tiden mer! Underbara barn! Vill ha en hel drös med barn, för det är verkligen livet enligt mig :)


Ha det så bra och ta hand om varann.


/A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards