Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Födelsedag!

Av Fröken Svår - 30 oktober 2012 19:43

Från i lördags:

   


Födelsedagen var helt underbar. Fick sång och massor med paket på morgonen av mina killar. Sen vart det varmchoklad med grädde i Happy Bearthday muggen i vanlig ordning.När vi plockade undan frukosten stod Albin och höll sig mot skåpsdörren och Jens satt på golvet och sa " Kom då " och då gör han det vår lilla kille tar sina första fyra steg. Jag blev helt till mig och började nästan gråta. Tänk på just min födelsedag bestämde han sig för att gå sina första steg. Där efter tog Albin och jag ett skönt bad och sen gjorde vi oss i ordning i lagom tid till Fredrik, Linda och grabbarna dök upp med sång och paket. Det blev fika och prat innan dom skulle fara vidare på kryssning.


 


Så sov Albin eftermiddag och trots att man ställde bak klockan en timme så var han så duktig och ändrade om sin dygnsrytm, men han var bra trött på kvällen ;)  Efter eftermiddagsluren så kom Henrik, Matilda och tjejerna med sång och paket. Herregud så man blir uppvaktad och till det hör det till att jag fick massvis med fina sms och gratulationer på både facebook och instagram. 


Jag fick Kajsa Grytts (sångerskan i Tant Strul)  bok av Jens som jag önskade mig. Han hade även fixat så att Kajsa Grytt skrivit en personlig hälsning till mig och en autograf i boken! Loooove! Såhär står det i boken:

Hej Annika! Grattis på födelsedagen. Vad kul att du ska komma och se oss på Strand. Vi ska spela så det ryker och tänka på dig. Tusen Kramar Kajsa Grytt.  Ps Hoppas du får en bra lässtund med boken om mig :)


    



På kvällen kom pappa och mamma med sång och paket. Vi åt langos och blev väääldigt mätta!! En otroligt underbar dag hade jag. Tack alla för att ni berikade den på olika sätt!   


 


Idag har Albin, jag och pappa varit ute på en långpromenad på eftermiddagen. Så skönt att promenera och så kul att ha någon att gå med. När Jens kom hem åkte han upp och bytte till vinterdäck och nu ska vi bara ta det lungt. Såg ni föresten på Så mycket bättre i lördags?! Herregud va Miss Li var duktig! Jag har suttit och lyssnat på den låten hur många gånger som helst, underbar!!


Avslutar detta med en fantastisk bild på Albin när han är ute och går, men det ser ut som han kör lite dansmoves, hahah!



/ A




 
 
Ingen bild

Karin

30 oktober 2012 21:09

Låter som bästa födelsedagen, så häftigt att Albin tog sina första steg just på din dag:) Vilken söt tradition att dricka choklad i den där muggen!Vad fick du mer för presenter, utöver boken? Kram Karin

 
Madde

Madde

31 oktober 2012 07:30

Vilken härlig födelsedag! Cool bild på Albin när han ät ute och går :)

http://maddesmirror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards