Amodernmyth

Alla inlägg under augusti 2012

Av Fröken Svår - 22 augusti 2012 16:59

Ikväll blir det snabba cash 2! Härligt att få se Joel Kinnaman igen! MUUMS! ;)


 


/ A

Av Fröken Svår - 21 augusti 2012 19:01

Mysig morgon med scones, kaffe och vakna med the voice. Var på lille skutt idag för vägning och mätning. Han var så perfekt vår lilla men han var väldigt framåt sa sköterskan . Han är som en 10 månaders baby istället för dom 8 han är så vi fick hem säkerhetsbroschyrer för 10 mån. Allt som han gjorde sa hon att sånt där brukar man inte kunna göra nu och berömde honom inför en annan sköterska som kom in. Efter det tog vi oss ett snabbt besök hos Albins morfar och morbror i bilhallen. Så vart det lunch tajm och då blev det tant gredelin. Mumsigt och mysigt. Albinson var jättetrött så han sover redan nu i eget rum också . Dock sover han inte lika bra där som inne hos oss. / A

Av Fröken Svår - 19 augusti 2012 16:55

Igår tog vi oss till Bålsta för lite Håbo festdag. Där träffade vi på massor med arbetskamrater till mig. Riktigt roligt. Så träffade vi på tvillingarna och Jensa drack lite öl med dom och vid 15 ställde sig Sherlock brothers på scenen. Sjukt bra men lite tråkiga på scen. Efter det blev det nordman och vi var bara tvungna att stanna kvar och se. Jens var imponerad av min kunskap i nordman texter. =)


Idag styrde vi kosan mot Eskilstuna för att hälsa på min mormor och Albins gammelmormor. Albin drog på världens smile när han träffade gammelmormor! =)


 


Fika & prat. Här är en bild på Mormor/Gammelmormor snart 97 år, Mamma/Mormor 61 år, Jag snart 27 år & lilla Albin 8 månader.


 

Sen hittade vi lite bilder och vissa likheter har jag och Albin. Det är alltså jag i blåklänning & den bredvid min söta kusin!


 


Cool bild, dock ser det ut som att jag har fått alla tänder utom den i mitten men sanningen är att jag inte har några tänder som syns på bilden utan att det blivit någon konstig skuggning ifrån blixten.    


Efter besöket parkerade vi och gick runt i stan. Tog oss en sväng till Kent butiken som är öppen under sommaren och där fyndade vi massor med saker för bara 300:- . Det var 70 % på alla gammal merchandise! Sen vart det macka på subway och vem kommer då gående på gatan förbi oss  Esko Keto aka PAPPA (Arbetskamrat ifrån Bro). En liten pratstund vart det med och hans fru var otrolig trevlig! =)


 


En riktigt bra söndag och den är inte slut än ;) Jens är pappaledig en vecka till och jag har semester. Så underbart att vara tillsammans hela dagarna. Jens är ju min allra bästa vän och min man vilket är helt fantastiskt!   Jag vet att det är provocerande för många att jag skriver hur mkt jag tycker om Jens men det stuntar jag i. Vi är ett så jäkla bra team och jag kommer fortsätta sprida min kärlek till honom runt på nätet och självklart säger jag detta till honom om det nu var någon som undrade!


/ A


/ A

Av Fröken Svår - 18 augusti 2012 10:55

Dålig uppdatering men nu är vi iallafall hemma igen. Vi har gjort en Göra lista så därför har vi haft fullt upp och bockat av massor med saker på listan! Så himla skönt! Rensat förråd, fixat uteplats, fixat på tomten och iIgår var det målning av staketet på listan och det gick bra tills det galna regnet drog in över Enköping. På coop var det översvämning och i paushuset hade taket rasat in läste jag. Galet väder här i Sverige. Vi har även varit in till Västerås stad för lite shopping. Men det största denna vecka är att vi köpt en ny bil! Vi ska sälja våran verso 11 som vi köpte förra året och köpa en ny avensis 12. Najs!


Tänkte fortsätta lägga upp bilder från Gränna med bilder från våran riktiga kamera och inte några mobilbilder. Jag älskar pappa och mammas hus i Gränna. Tänk va fantastiskt att min pappa kunde köpa tillbaka sitt barndomshem som dom sålde 83.


Glad Albin strax innan läggdags i den fantastiska trädgården !

 


Albin framför öppna spisen i underbara kullarlyckan!

 


Armhävningar ;)

 


Albin i röttle hamn.

 


Janne och Jennie kom på besök och då vart det bad i badtunnan. Så skönt!

  


Vacker foto taget i Röttle av min man.

  


Blandat från Rasmus kvarn i röttle ,Röttle hamn, Bad i vattenfall och Vinflasksfrisbee.

 


Bilder som min man tagit vid Rasmus kvarn. 

  


Albin badade i badtunnan.

 


/ A

Av Fröken Svår - 13 augusti 2012 17:38

Albin kryper fort så man knappt hänger med. Jens vakna i morse av att Albin kröp upp mot hans huvud förkylning att ta tag i sladden till lampan. Albin bada i badtunnan igår och tyckte det var jättemysigt. Idag har vi varit på grännaberget och ätit räksmörgås. En tur till gränna glasbruk där jag köpte två halsband. Har även köpt ved och satt blomma på min farfar och farmors grav. / A

Av Fröken Svår - 12 augusti 2012 09:05

Jennie och Janne är här i gränna. Vi har ätit , druckit , badat i badtunna , spelat vinflaskfrisbee, kubb, handlat polkagrisar , promenerat , röttle hamn , solat och männen har badat i vattenfall. Jag valde att köpa polkisar med udda smak så som mansgris & mojito :) Vi har haft tur med vädret också. Trevligt trevligt!

Av Fröken Svår - 9 augusti 2012 18:38

Mamma och pappa har åkt här ifrån och nu väntar vi på att Janne och Jennie ska komma ner hit till gränna. Hoppas vädret håller i sig som det varit idag. Sitter nu och njuter med ett glas rosé och tittar ut på den vackra miljön. Känner ett sånt inre lugn här och mår ännu bättre! Drar mig nu en lycklig suck över att se mina fina killar spela fotboll :) /A

Av Fröken Svår - 6 augusti 2012 15:44

Idag har vi varit gekås/ullared. Morfar och mormor tog hand om Albin. Vi har inte haft barnvakt mer än nån timme förut så det var tufft för mig. Satt och grina i bilen innan jag skärpte till mig och insåg hur mysigt han har de hos morfar och mormor. Shoppingen var dålig i Ullared denna gång . Mkt folk så dom fick stänga ner restaurangen så det blev inte lunch förens vid 14:30 för oss. Tv var där och spelade in och var man en gick hamnade man vid kameran. Gillas inte! Dom följde ett par där kvinnan hade en tröja som det stod ?Jag älskar mina döttrar ? på sen var det en bild på hennes två hundar. Nu är vi på väg hem till vår underbara lilla pojke! /A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards